00:17 - May 12, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • نماینده ولی فقیه در گیلان:
    خدمات انقلاب در توسعه نظام سلامت فراوان بوده است

نماینده ولی فقیه در گیلان:
خدمات انقلاب در توسعه نظام سلامت فراوان بوده است

کیمیای شمال – آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با دکتر محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: : انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در حوزه توسعه و گسترش‌ نظام سلامت ارایه داده است. 

وی تصریح کرد: قبلا در بسیاری از روستاها، بیماری‌های کمیاب باعث مرگ و میر افراد می‌شد اما این بیماری‌ها امروزه درمان می‌شود.

ضمن اینکه ایران در حوزه درمان بیماری‌هایی از جمله سرخک خوش درخشید و در حوزه کرونا نیز پنج واکسن تولید کرده‌است.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن موضوع جمعیت و قانون جوانی جمعیت گفت: گیلان رتبه نخست را در کاهش زاد و ولد دارد که این مهم نگران‌کننده است.

وی اظهار کرد: برای مشکل کاهش زاد و ولد در استان گیلان باید فکری شود ضمن اینکه فرزندآوری برای سلامت روح و جسم و بقای نسل است و مردم باید متوجه اهمیت آن باشند.

آیت الله فلاحتی بر ضرورت رصد پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به بیماری‌های رایج در جامعه، افزود: در ایام شیوع کرونا، همه برای مقابله با این ویروس بسیج شدند که‌ نشان‌دهنده ابتکار، ایده و اراده خوب جوانان، دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه در مواجهه با بحران‌های مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به ضرورت توجه به مطالبات مردم خاطر نشان کرد: بیان مطالبات قابل حل، باعث می‌شود تا دشمنان نتوانند از خلا ها علیه نظام اسلامی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در بعضی مناطق ایران، بیماری‌هایی رایج بوده که در دیگر مناطق آن بیماری ها مشاهده نمی شود، امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه نظام سلامت باید بتواند هرازگاهی برآوردها و ارزیابی‌هایی نسبت به طرح‌های اجرایی خود داشته باشد، اظهار کرد: نظام سلامت باید میزان مفید بودن طرح در جامعه هدف را نیز مورد سنجش قرار دهد.

درادامه دکتر ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:۶ میلیون ایرانی فاقد پوشش بیمه در دولت سیزدهم تحت پوشش حمایتی این سازمان قرار گرفتند و از خدمات بیمارستانی و سرپایی با پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت:شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه از اقدامات مهم سازمان است و در این طرح ۹۰ درصد هزینه های بستری، ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل صندوق بیمارهای خاص و صعب العلاج گفت: افزایش شمار بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات بیمه‌ای ، اقدام مناسبی برای کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم در برابر بیماری های پر هزینه و کمر شکن بود که از نیمه دوم سالجاری آغاز شد و هدف آن کاهش هزینه درمانی برای بیماران است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تداوم این پروژه ملی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۷۷هزار میلیارد برای سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته شده است. البته مبلغ اعلام شده به جز طرح دارویار است، که در مجموع اعتبار سازمان به ۱۰۰هزار میلیارد می رسد، که منجر به افزایش کیفی و کمی خدمات می شود.

درادامه دکتر عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به اینکه در ۱۴دهم آبان ماه سالجاری نخستین کارگروه صندوق بیمارهای خاص و صعب العلاج تشکیل شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان بارگذاری اسناد داشتیم و اولین استان در پرداخت به بیماران صعب العلاج بودیم.

وی با اشاره به بازدید ۳۰۰ درصدی از داروخانه ها در یک بازه زمانی کوتاه استقرار طرح دارویار گفت: برای ارزیابی پرداخت ها به صورت مداوم کارشناسان ما از داروخانه ها بازدید به عمل آوردند ودر همین مدت پرداختی به داروخانه ها از ۱۲میلیارد تومان به ۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

دکتر عاطف راد، با بیان اینکه تاکنون به ۸۷۰ زوج نابارور مبلغ ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان پرداخت شده است، افزود: با تلاش کارکنان بیمه سلامت استان طرح پوشش بیمه رایگان برای بیش از ۲۳۸هزار نفرکه در سه دهک اول و در مناطق کم برخوردار استان بوده اند انجام شده است .

وی ضمن اشاره به استقرار ۱۰۰در صدی نسخه پیچی الکترونیک در گیلان گفت: ماهانه بیش از ۳۲۷ هزار نسخه الکترونیک در استان تجویز و نسخه پیچی می شود.

مدیر کل بیمه سلامت گیلان با اعلام افزایش حوزه خدمت رسانی این سازمان به افراد دارای معلولیت گفت: بیمه سلامت در خدمات دهی به افراد دارای معلولیت سرآمد است دکتر عاطف راد، با بیان اینکه ۵۹ بسته خدمتی برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان قرار گرفته است، افزود: ۱۲هزار و ۳۶۹ نفر از جمعیت معلولین و مددجویان بهزیستی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند که ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی نیز علاوه بر ۷۰ درصد تعرفه در بخش دولتی تحت پوشش قرار دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *