07:27 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان صورت گرفت؛
    افتتاح همزمان پروژه های عمرانی عام المنفعه صومعه سرا با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار

با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان صورت گرفت؛
افتتاح همزمان پروژه های عمرانی عام المنفعه صومعه سرا با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار

کیمیای شمال – همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، پروژه های عمرانی عام المنفعه شهرستان صومعه سرا در بخش های بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و حوزه برق با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار عصر دیروز (پنجشنبه) با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، پروژه های عمرانی عام المنفعه شهرستان صومعه سرا در بخش های بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و حوزه برق در مجموع  با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار عصر دیروز (پنجشنبه) با حضور دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دکتر عباسی استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان و مردم منطقه به بهره برداری رسید.

نماینده عالی دولت در آئین بهره برداری از این پروژه ها با بیان اینکه حل مشکل فاضلاب رشت با انعقاد تفاهم نامه و  اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت در حال انجام است، گفت: رفع مشکلات فاضلاب دیگر شهرستانهای استان از جمله بندرانزلی و صومعه سرا نیز در اولویت برنامه‌های مسئولان استانی قرار دارد.

دکتر عباسی افزود: آلودگی هایی که از رودخانه‌های زرجوب، گوهر رود و سایر رودخانه های استان که به تالاب بین المللی انزلی وارد می‌شد و همچنین فاضلاب زندان لاکان طی چهار ماه با ترک تشریفات انجام شد و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بخشهایی که آلودگی بسیار مهلکی و برای محیط زیست داشت فاضلاب بیمارستانهای رشت بود که هم اکنون تصفیه خانه رشت ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار گیلان ادامه داد: پس از سفر رئیس محترم جمهوری  در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به گیلان قرار گاه جهادی محیط زیست برای احیای تالاب بین المللی انزلی در اسرع وقت تشکیل شد و همچنین با اختصاص اعتباری که از سوی آیت الله دکتر رئیسی  در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت اختصاص یافت تلاش کردیم این اعتبارات را در جای خود بکار گیریم.

وی در ادامه به اختصاص اعتبار برای جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در قرار گاه سازندگی اشاره کرد و گفت: هم اینک حدود ۸۰ درصد کار انجام شده است که ماحصل آن جمع آوری و دپو بیش از ۱۰۰ هزار گونی بزرگ سنبل آبی است.

وی اظهار کرد: برخی نخبگان که در زمینه دانش بنیان فعالیت می کنند اعلام کرده اند می توان از این گیاه برای خوراک دام بهره گرفت.

دکتر  عباسی تصریح کرد: ما وارث نگاههای نادرست غیرکارشناسی به تالاب انزلی هستیم که از زوایای مختلف نظر می دادند کار عملی در این زمینه انجام نشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یکی از تهدیدات تالاب انزلی رسوباتی بود که به این پهنه آبی وارد می شد، گفت: پس از تشکیل قرار گاه جهادی احیای تالاب تخلیه ۲ تله رسوب گیر منتهی به تالاب به پیمانکار واگذار شد و اکنون در تمام رودخانه های منتهی به تالاب آبخیز داری انجام می شود تا از ورود رسوب به تالاب جلوگیری شود.

وی از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سازمان بنادر و دریانوردی برای لایروبی تالاب انزلی نیز خبر داد و افزود: به این ترتیب آبراه های سنتی که ۸۰۰ پایگاه مسافری در آنجا مشغول فعالیت هستند لایروبی خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش یک و نیم متری آب دریای خزر گفت: برای حل مشکل تالاب بین المللی با انجام مطالعات علمی چهار نقطه تعیین شد که با برداشت رسوب شیب ملایمی ایجاد شود.

وی با ابراز خرسندی از همدلی، اتحاد و وحدتی ایجاد شده بین مسئولان استانی گفت: ما توانستیم اختلاف نظرها را به حداقل برسانیم و هماهنگی بسیار تنگاتنگی که بین مدیران ، نمایندگان و مسئولان استانی ایجاد شده به امورات شتاب بیشتری بخشیده است .

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از حضور دکتر سلاجقه معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نمایندگی از هیات دولت برای افتتاح پروژه های استان؛ گفت: مسئولان در استان گیلان خود را خادم مردم شریف، نجیب و زحمتکش می‌دانند و باید با صادق الوعد بودن مشکلات احصا شده مردم در سریع ترین زمان ممکن مرتفع شود.

عصر دیروز پنجشنبه سه پروژه ورزشی در روستاهای کلسر، چمثقال و شهر گوراب زرمیخ را با ۱۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان اعتبار و ساختمان جدید پایگاه انتقال خون با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار ، کلنیک ویژه تخصصی با ۷۸۰ متر مربع زیربنا و ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار و ساختمان جدید الاحداث ثبت اسناد و املاک با ۸۴۰ متر مربع زیر بنا و ۱۴ میلیارد تومان اعتبار و  یک پست برق ۶۳٫۲۰ کیلو ولت و اتصالات ۶۳ کیلو ولت به ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال از پروژه های شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در ضیابر صومعه سرا مورد بهره برداری قرار گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *