09:34 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

زنده گیری ۵ راس خوک در لاهیجان

کیمیای شمال- ۵ راس خوک که وارد محیط شهری شهرستان لاهیجان شده بودند به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان زنده گیری شدند . 

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان با اعلام این خبر گفت : در همین راستا پرسنل اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان به محل اعزام شدند و با همکاری پرسنل شهرداری لاهیجان اقدامات لازم جهت کنترل گله خوکی که وارد شهر شده بودند را در دستور کار خود قرار دادند.
علی امیری در ادامه افزود : با توجه با استفاده از اسلحه بیهوشی توسط کارشناسان  با تجربه متخصص  سه راس از خوک ها زنده گیری و ۲ راس نیز به بیرون شهر و داخل جنگلهای زیر تله کابین هدایت شدند.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی بدون توجه به تذکرات متعدد این اداره ودوستداران حیات وحش اقدام به تغذیه دستی حیات وحش می نمایند اذعان داشت : غذا دادن به حیوانات ممکن است در برخی حس مهربانی به طبیعت را ایجاد کند اما این کار نظم اکوسیستم را برهم می زند.
امیری ادامه داد : علاوه براین غذا دادن به حیات وحش باعث کاهش ترس آنها از انسان ها می شود که در نتیجه موجب نزدیکی بیش از حد آنها به محیط زندگی انسان ها می شود و از عواقب این امر بروز تنش های اجتناب ناپذیر بین انسان و حیوان است.کما اینکه در مورد اخیر اگر اقدام به موقع رخ نمی داد وخوک های مذکور مهار نمی شدند ،خطرات ناگواری در پی داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *