01:03 - May 14, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مطرح کرد:
    رشد ۱۸۹ درصدی اعتبارات بخش فاضلاب گیلان در لایحه بودجه ۱۴۰۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مطرح کرد:
رشد ۱۸۹ درصدی اعتبارات بخش فاضلاب گیلان در لایحه بودجه ۱۴۰۲

کیمیای شمال – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: سهم استان گیلان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، دو هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۶۶۱ میلیارد تومان معادل ۲۸٫۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایلنا ؛ شراره کاوسی در جمع خبرنگاران و در تشریح جایگاه استان گیلان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در پیوست شماره (۱) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، اعتبار ۶۳ طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی استان گیلان  یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسب به رقم مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۱  حدود ۴۶ درصد افزایش‌یافته است.

وی افزود: از بین ۶۳ طرح ملی استان  ۱۳ طرح  در مجموع با اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان مربوط به بخش راه، ۱۷ طرح در مجموع  با اعتبار ۳۲۰   میلیارد تومان مربوط به بخش آب، ۱۲ طرح در مجموع  با اعتبار ۲۸۶ میلیارد تومان مربوط به بخش فاضلاب، ۸ طرح در  مجموع با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان مربوط به بخش  درمان، ۹ طرح در مجموع   با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان مربوط به بخش آموزش عالی، یک طرح با اعتبار ۵/۲۷ میلیارد تومان مربوط به بخش محیط‌زیست و یک طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان مربوط به بخش انرژی  در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

رشد ۱۸۹ درصدی اعتبارات بخش فاضلاب استان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور

کاوسی با اذعان بر اینکه در مقایسه با قانون بودجه امسال، دربین طرحهای ملی، بیشترین درصد رشد در لایحه بودجه سال آینده مربوط به بخش فاضلاب با ۱۸۹ درصد پیش بینی شده  است، تصریح کرد: علاوه بر طرح‌های ملی یاد شده، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، هشت طرح ملی مشترک با استان‌های هم‌جوار در بخش راه نیز پیش بینی شده است. اعتبار این طرح‌ها ۹۵۰ میلیارد تومان است که نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴,۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ادامه داد: طرح  راه‌آهن قزوین – رشت – کاسپین با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و آزادراه قزوین – رشت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، از جمله این طرح‌ها است.

کاوسی خاطرنشان کرد: سهم استان گیلان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز دو هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۶۶۱ میلیارد تومان معادل ۲۸٫۷  درصد رشد داشته است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان میزان اعتبارات هزینه‌ای استان گیلان در لایحه بودجه سال آینده را نیز یک هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان، عنوان کرد و افزود: این اعتبار نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰۵  میلیارد تومان معادل ۴۱ درصد رشد داشته است.

کاوسی با تصریح بر اینکه در لایحه بودجه سال آینده در بین ۳۱ استان کشور گیلان با سهم ۳,۵ درصدی از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها در  رتبه یازدهم قرار دارد، گفت: در اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها، گیلان با ۳.۷ درصد سهم در رتبه دهم بین ۳۱ استان کشور قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *