14:26 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :
    ۲۰هزار هکتار زمین برای سرمایه گذاران صنعتی آماده است/ ۱۲۵۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید بازگشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :
۲۰هزار هکتار زمین برای سرمایه گذاران صنعتی آماده است/ ۱۲۵۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید بازگشت

کیمیای شمال – معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از آماده سازی ۲۰هزار هکتار زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و صنعتگران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ،️ علی رسولیان در پایان سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سمنان در گفتگو با خبرنگاران، افزود:  امسال بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ قرارداد واگذاری زمین امضاء و در قالب آن یک هزار و ۴۷۰ هزار هکتار زمین به اشخاص حقوقی و حقیقی واگذار شده تا واحدهای تولیدی و صنعتی را احداث و راه اندازی کنند .

وی، با بیان اینکه متقاضیان از طریق دو طریق می‌توانند زمین صنعتی دریافت کنند، اضافه کرد: در مناطقی که زمبن صنعتی به اندازه کافی وجود دارد متقاضی می‌تواند از طریق سامانه الکترونیکی زمین مورد نظر خود را از نقشه شهرک صنعتی انتخاب کند و حتی نحوه پرداخت اقساط و حق ارائه خدمات را ببیند و در مناطقی که تقاضای زمین از میزان موجودی بیشتر است این واگذاری از طریق مزایده‌های کیفی و با اولویت به فعالان اقتصادی و متقاضیان استقرار صنایع هایتک و پیشرفته واگذار خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: البته در این زمینه برای دو گروه استثنا قائل شدیم و متقاضیان استقرار شرکت‌های دانش بنیان و افرادی که قصد دارند در جوار واحد صنعتی خود طرح توسعه اجرا کنند، از شرکت در مزایده معاف هستند.

رسولیان، تصریح کرد: پارسال ۹۹۰هکتار و از ابتدای امسال ۵۰۰هکتار زمین که برای فعالیت‌های صنعتی و تولیدی واگذار شده بود، ولی بلا استفاده مانده یا در جریان دلالی قرار گرفته بود از اشخاص حقوقی و یا حقیقی پس گرفته شد.

وی، همچنین از اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید خبر داد و یادآور شد: در قالب اجرای این طرح تاکنون با ارائه مشاوره‌های تخصصی به هزار و ۵۰۰واحد صنعتی که ظرفیت تولید آن‌ها کمتر از ۵۰درصد بود، این ظرفیت به بیش از ۵۰درصد رسید و یکهزار و ۲۵۰واحد صنعتی تعطیل هم به چرخه تولید بازگشت.

گفتنی است که اختتامیه سیزدهمین دوره رقابت‌های جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بزرگداشت شهید محمدرضا جبلی در دانشگاه سمنان شب یکشنبه به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور “علی رسولیان”معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “سیدمحمدرضا هاشمی”استاندار سمنان، “محمدرضا باقری”مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و جمعی از مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد، خراسان شمالی به‌عنوان قهرمان این دوره از رقابت‌ها شناخته شد.

تیم خراسان شمالی در دیدار فینال موفق به شکست یک بر صفر تیم خوزستان شد و کاپ قهرمانی را بالای سر برد.

در دیدار رده‌بندی سیزدهمین دوره رقابت‌های فوتسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نیز تیم بوشهر توانست هفت بر صفر تیم کرمانشاه را شکست دهد و به مقام سومی این رقابت‌ها دست یابد و تیم سمنان هم به‌عنوان تیم اخلاق این دوره از رقابت‌ها معرفی شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *