04:54 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان؛
    مشارکت مردم گیلان در مسیر متعالی اهل البیت(ع) درخشان است

استاندار در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان؛
مشارکت مردم گیلان در مسیر متعالی اهل البیت(ع) درخشان است

کیمیای شمال – استاندار گیلان خدمت در مسیر متعالی اهل البیت(ع) را توفیقی الهی و مشارکت مادی و معنوی مردم استان در این حوزه را درخشان و زبانزد دانست و گفت: مردم ولایتمدار گیلان در طول تاریخ در اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در مکتب نورانی امامت و ولایت پیشگام بوده اند و این پیشگامی در امور خیر همچون کمک در بازسازی عتبات عالیات به خوبی نمود یافته است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با تبریک فرارسیدن ماه پر خیر و برکت شعبان و اعیاد شعبانیه، با بیان اینکه خدمت در مسیر متعالی اهل البیت(ع) توفیقی الهی است و عاقبت بخیری برای انسان را در پی دارد، افزود: هر چه قدر انسان در این حوزه معنوی و اعتقادی فعالیت کند، قطع یقین جز ذخایر و توشه ارزشمند دنیوی و اخروی او به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی و گیلان ولایتمدار تربیت یافته مکتب اهل البیت(ع) هستند، اضافه کرد: همه مردم خود را عاشق ولایت و امامت می دانند و از کودکی در سفره پربرکت ائمه اطهار(ع) با عشق به ذات احدیت ارتزاق کرده اند.

وی تصریح کرد: عشق به ائمه‌اطهار(ع) با گوشت و پوست ایرانیان عجین است و در این میان این عشق در گیلانیان ویژه تر است چنانکه در دوران آل بویه که از این خطه برخاسته بودند شاهد اوج تشییع هستیم و علما و دانشمندان زیادی در آن دوران پرورش یافتند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره همراهی و خیرات بیش از ۴ میلیارد تومانی نذورات مردم گیلان در سال جاری در زمینه توسعه و بازسازی عتبات عالیات، بیان کرد: برپایی آئین های معنوی و اعتقادی نظیر “نشان محبت” و تبیین اثرات ارزشمند خدمت در مسیر اهل البیت(ع) از سوی رسانه ها بویژه صدا و سیما نقش بسزایی در بالابردن مشارکت معنوی آحاد جامعه دارد.

دکتر عباسی اصل نفس توسعه و بازسازی عتبات عالیات و حرم های مطهر حضرات معصومین در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین را الهی و بسیار دارای اهمیت برشمرد و ادامه داد: اعضای ستاد توجه داشته باشند که با بهره مندی از همه ظرفیت ها، همراهی آحاد مردم بویژه نسل جوان، بکارگیری فضاهای پایگاه های فرهنگی و دینی و دیگر فعالیت های اثربخش، نه تنها در اشاعه فرهنگ ناب عشق و ارادت به ائمه معصومین(ع) کوشا هستید بلکه زمینه سعادتمندی مشارکت کنندگان را هموار می سازید.

وی خدمت در مسیر متعالی اهل البیت(ع) را توفیقی الهی و مشارکت مادی و معنوی مردم استان در این حوزه را درخشان و زبانزد دانست و گفت: مردم ولایتمدار گیلان در طول تاریخ در اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در مکتب نورانی امامت و ولایت پیشگام بوده اند و این پیشگامی در امور خیر همچون کمک در بازسازی عتبات عالیات به خوبی نمود یافته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این تشکل مردم نهاد در استان، گفت: مردم ولایتمدار گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توسعه و بازسازی حرم های مطهر حضرات معصومین نذر و ادا کرده اند.

مجید دوهندو با اشاره به اجرای طرح های مختلف در راستای افزایش مشارکت مردم در زمینه بازسازی عتبات عالیات، افزود: در این زمینه آئین “نشان محبت” در اسفندماه جاری در نقاط مختلف گیلان برگزار خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: در مجموع ۲۷ موکب از استان گیلان در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات هستند و به عاشقان اهل البیت(ع) خدمت رسانی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *