08:23 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :
    امسال ۲۳۰۰واحد تولیدی در کشور به بهره‌برداری رسید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :
امسال ۲۳۰۰واحد تولیدی در کشور به بهره‌برداری رسید

کیمیای شمال – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه از ابتدای سال‌جاری ۲۳۰۰واحد تولیدی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، گفت: تعداد واحدهای راکد در حال کاهش بوده و واحدهای جدید نیز در حال راه‌اندازی است، برای تامین مواد اولیه و ارز با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “علی رسولیان”روز سه شنبه در آیین معارفه‌ی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان با بیان اینکه نقاط قوت مدیران قوی باید دنبال شود، افزود: باید برای سرمایه‌های انسانی ارزش قائل شویم و از تجریبات مدیران قبلی برای توسعه صنعت استفاده کنیم.

وی، با اشاره به اینکه امروز مردم با مشکل معیشتی مواجه هستند، اضافه کرد: باید برای بهبود وضعیت معیشت مردم تمام تلاش خود را به کار بگیریم، کارآفرینان عابد هستند و این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است و این نشان‌دهنده جایگاه کارآفرینان است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه کارآفرینان و تولید در بهبود معیشت مردم و ریشه‌کنی فقر موثر است، ادامه داد: تولید به اشتغال پایدار کمک می‌کند و بخش خصوصی در این مسیر موثر است، وضعیت صنعت در چهارمحال و بختیاری رو به رشد است.

رسولیان تصریح کرد: حکمرانی در بخش صنعت حائز اهمیت است، باید زنجیره ارزش محصولات را تکمیل کنیم، تامین منابع مالی باید در دستور کار قرار بگیرد، منابع انسانی خوبی در کشور و استان وجود دارد، وزارت صمت باید در تامین زیرساخت برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند.

وی، با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در تامین زیرساخت برق در وزارت صمت صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در ایجاد ۹۴پست برق مشارکت داشته‌ایم، برای تامین آب نیز خرید و انتقال پساب به شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با مشکل برای تامین منابع مالی مواجه بودیم، اظهار کرد: توسعه فناوری باید در صنعت مورد توجه قرار بگیرد، شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه تولید باید ورود پیدا کند، امسال ۷۶۰کارگاه کوچک در همین راستا راه‌اندازی شد.

رسولیان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال‌جاری ۲۳۰۰واحد تولیدی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تعداد واحدهای راکد در حال کاهش بوده و واحدهای جدید نیز در حال راه‌اندازی است، برای تامین مواد اولیه و ارز با مشکل مواجه هستیم، اما حمایت از صنعتگران در اولویت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *