22:40 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پروازهای گیلان ۴۰ درصد افزایش یافته است

کیمیای شمال – مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: پروازهای فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.

محسن میرحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده سه هزار و ۷۱۵ سورتی پرواز انجام شده که بیش از ۳۶۶ هزار مسافر از این طریق جا به جا شده‌اند.
مدیرکل فرودگاه گیلان همچنین از بهره‌برداری ۱۳ پروژه عمرانی و بهسازی در فرودگاه سردار جنگل به ارزش تقریبی ۴۵۸ میلیارد ریال تا پایان سال جاری خبر داد.
میرحسینی عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه استریپ الکترونیکی پرواز، سامانه ASUR ،بهسازی اماکن فرودگاهی شامل برج مراقبت، ساختمان فنی، موتورخانه ها، ساختمان پشتیبانی پروازهای خارجی، بهسازی دیوار جاده حفاظتی، دوربین‌های مداربسته، و اکسس کنترل بخشی از پروژه‌های یاد شده است.
فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت از لحاظ دسترسی شهری بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های کشور است و با هفت پله صعود از لحاظ تعداد پرواز در ارزیابی فرودگاه‌ها از رتبه ۱۸ به ۱۱ ارتقا یافته است.

این فرودگاه با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده است؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد و از لحاظ

دسترسی شهری بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار می‌آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز در حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در شهر گردشگرپذیر رشت است که در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد. ارتفاع آن ۴۰ پا پایین‌تر از آب‌های آزاد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *