10:12 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

این مواد غذایی را حتما بخورید!

کیمیای شمال – دبیر علمی پنجمین همایش پروبیوتیک مهمترین خواص مواد غذایی پروبیوتیک را برشمرد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از فارس ؛ عباس مطلبی،دبیر علمی پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در حوزه علوم دامپزشکی  گفت: پروبیوتیک یک  واژه یونانی  به  معنای ( برای زندگی ) است؛ زیرا  این  تعریف  بر این مبنا  است که  پروبیوتیک ها ، مکمل های غذایی میکروبی هستند که از تعادل بهبودی میکروبی روده بر روی میزبان، اثرات سودمندی دارند.

مطلبی بیان کرد: در بحث پروبیوتیک ها ، تاکید بر ماهیت زنده میکرو ارگانیسم ها است .برخی از میکرو ارگانیسم ها به مصرف انسان می رسند و برخی دیگر دام . این میکرو ارگانیسم ها از طریق بهبودی ویژگی میکروفلور در دستگاه گوارش تاثیرات سودمندی را به همراه دارند .

وی  مطرح کرد:مقوله ای که در زمینه محصولات پروبیوتیک بسیار مطرح است کاربرد آنها در حوزه دامپروری، آبزیان  با هدف ارتقاء سطح ایمنی موجودات زنده و مقاومت در برابر انواع ویروس ها ، باکتری ها و انگل ها ست

این عضو هیات مدیره انجمن انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران افزود:هدف دیگر نیز این است محصولات  دام و طیور و آبزیان به صورت غنی شده مورد استفاده انسان ها قرار بگیرد، بدین صورت جهت مصرف محصولات بسته بندی شده پروبیوتیک به شیر و … افزوده شده و افراد جامعه از فواید آن بهره مند شوند .

 وی افزود: محصولات پروبیوتیکها از دهه های گذشته مورد  استفاده انسان ها  بوده  است  اما با  گذشت  زمان  و  پشرفت علم  این  موضوع  مطرح  شده که  این میکروارگانیسم های  زنده در هر محیط واکوسیستم تحت تاثیر عوامل محیطی قرارگرفته  خواص جداگانه ای برحسب فصول و شرایط زیست بوم و… دارند  که  نیاز به بررسی و  تبادل دانش است .

مطلبی بیان  کرد:با تحقیقاتی که در زمینه پروبیوتیک در زمینه آبزیان و دام و طیور انجام شده است هر روز بر مزایای آن بر سلامت و ارتقاء سطح ایمنی انسان ها و حیوانات افزوده می شود که نشان دهنده اهمیت این علم و تبادل اطلاعات است .

دبیر علمی پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در حوزه علوم دامپزشکی اظهار کرد: پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند  با شعار ” از میکروبیوم تا پروبیوتیک ” است و هدف از برگزاری آن انتقال دانش و تکنولوژی در زمینه محصولات جدید پروبیوتیکی و آموزش و ترویج نحوه فرآیندهای تولید در ابعاد مختلف است .

وی در  پایان گفت: پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند تا ۵ اسفند در انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور برگزار می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *