00:31 - May 12, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛
    گیلان در راستای مبارزه با سارقین و کشف سرقت‌ها جزو ۵ استان برتر کشور است

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛
گیلان در راستای مبارزه با سارقین و کشف سرقت‌ها جزو ۵ استان برتر کشور است

اختصاصی / کیمیای شمال – فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۶۶ درصد سرقت‌های استان گیلان خبر داد و بیان کرد: گیلان در راستای مبارزه با سارقین و کشف سرقت‌ها جزو ۵ استان برتر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی گیلان در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد : از ۲۵ بهمن تا ۴ اسفند قرارگاه مبارزه با سرقت در سطح استان گیلان داشتیم و خوشبختانه با توجه به اینکه با تمام توان استان ، انتظامی ، آگاهی و همچنین عوامل کمکی یگان ویژه و یگان امداد در این طرح به کار گرفته شدند تا ما بتوانیم با توجه به سرقت های انجام شده ، اموال مردم را برگردانیم.

وی افزود : در این چند روز بیش از ۹۰ فقره سرقت منزل کشف شد و در این ارتباط ۱۰۵نفر دستگیر شدند.

سردار ملکی در ادامه گفت : حدود ۱۵۸ فقره سرقت اماکن دولتی با تلاش عزیزان در انتظامی استان کشف و ۴۷ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه به سرقت های کابل و تجهیزات برق اشاره کرد و افزود: حدود ۱۹۶فقره کشف در سطح استان داشتیم و۱۰۶ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

همچنین دو سرقت مسلحانه در سطح استان داشتیم که توسط کارآگاهان پلیس هر دو سرقت کشف شد و سارق و سلاح نیزتوسط این عزیزان کشف شد.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که ما به شدت دنبال می کنیم ، دستگیری سارقین فراری بود که دراین طرح مد نظر قرار گرفت و همچنین سرقت های مهمی بود که در چند ماه گذشته کشف نشده بود ، با تلاش عزیزان به نقاط قابل قبولی رسیدیم و نقطه قوت ما در این طرح این بود که این طرح در سطح استان انجام گرفت و ازشروع طرح تا کنون ۷۶۴ فقره انواع سرقت ها کشف و ۵۷۲ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

کاهش ۱۵ درصدی سرقت خودرو در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۶۶ درصد سرقت‌های استان گیلان خبر داد و بیان کرد: گیلان در راستای مبارزه با سارقین و کشف سرقت‌ها جزو ۵ استان برتر کشور است.

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۱۱۷ خودروی سرقتی از طریق سامانه پایشی پلیس در این استان خبر داد و اضافه کرد: سرقت خودرو در گیلان ۱۵ درصد کاهش یافت.

فرمانده انتظامی گیلان اظهار داشت : انشاالله در آینده نیز این طرح با شدت و حدت بیشتری ادامه داشته باشد  تا با کشف سرقت های خودرو ، منزل و مغازه که میتواند آزاردهنده باشد و رسیدگی به امور مردم پیش بینی لازم برای این طرح انجام شده و از ابتدای سال آینده نیز این طرح ادامه دارد تا مردم از کشف سرقت ها خوشحال شوند و انشالله به اموال خود برسند.

سردار ملکی در ادامه افزود : این طرح ده روز انجام شد و استان گیلان استان هدف نبود اما به صورت داوطلب این طرح را اجرا کردیم و در واقع ما یک راستی آزمایی داشتیم ، ما استانی هستیم که در بحث سرقت ها رتبه ۱۴ را داریم و جزو استانهای آرام هستیم.

خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون سرقت مسلحانه بانک و طلا فروشی اتفاق نیافتاده، یک مورد سرقت مسلحانه در گیلان صورت گرفته که سارقین دستگیر و سلاح هم کشف شد.

سردار ملکی با بیان اینکه مردم نسبت به حفظ اموال خود حساسیت بیشتری داشته باشند، گفت: مشارکت و همراهی مردم با پلیس در کاهش سرقت‌ها و امن سازی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *