06:46 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • رییس اداره بیماری های منتقله از بندپایان وزارت بهداشت خبر داد:
    برخورداری سراسر کشور از حضور کارشناسان خبره تشخیص مالاریا

رییس اداره بیماری های منتقله از بندپایان وزارت بهداشت خبر داد:
برخورداری سراسر کشور از حضور کارشناسان خبره تشخیص مالاریا

کیمیای شمال – رییس اداره بیماری های منتقله از بندپایان وزارت بهداشت در کارگاه آموزشی تشخیصی مالاریا در لنگرود از برخورداری سراسر کشور از حضور کارشناسان خبره تشخیص مالاریا، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛؛ دکتر احمد رئیسی- رییس اداره بیماری های منتقله از بندپایان وزارت بهداشت – در کارگاه سه روزه ی آموزشی تشخیصی میکروسکوپی مالاریا ویژه ی میکروسکوپیست های مرجع کشور که در دانشکده ی پیراپزشکی لنگرود در حال برگزاری است، با اشاره به سابقه ی بروز بیماری مالاریا در سطح کشور و تلاش کارشناسان این حوزه برای کنترل و پیشگیری از این بیماری اظهار کرد: تلاش های سال های گذشته در حوزه ی بیماری مالاریا علاوه بر پیشگیری و مقابله با آن، در راستای تربیت نیروی انسانی کارشناس و ماهر در شناسایی و تشخیص این بیماری بوده است.

وی با تقدیر از میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از برگزاری این کارگاه آموزشی ، گفت ؛ برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد باعث شده که هم اکنون در سرتاسر کشور از حضور کارشناسان خبره در این حوزه برخوردار شویم و  این مهم، تنها به چند استان محدود نیست.

رییس اداره مقابله با بیماری های منتقله از بندپایان مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ،تصریح کرد؛ ارتقای آموزشی و دانش کارشناسان به برگزاری این کارگاه ها ختم نمی شود و یک کارشناس میکروسکوپیست باید بتواند در حوزه ی مولکولی توانایی های خود را افزایش دهد تا در برخورداری از حضور و فعالیت کارشناسان ماهر و متبحر در این مهم به خودکفایی در کشور برسیم.

دکتر عباس شهبازی -مشاور برنامه ی حذف مالاریا وزارت بهداشت نیز، کارگاه آموزشی در گیلان را آخرین گردهمایی تخصصی مالاریا در راستای آموزش کارشناسان مرجع کشوری طی دو سال گذشته در سطح کشور برشمرد و گفت؛ آموزش درست کارشناسان با تکیه بر منابع علمی درست و بروز دنیا ، از مهمترین اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی مالاریا طی دو سال گذشته بوده است.

وی در خاتمه یادآورشد؛ مطمئنا روند آموزش در سطح کارشناسان ادامه خواهد یافت و کارشناسان مرجع کشوری می توانند با انتقال مطالب آموزشی و مفاهیم آموخته، در تربیت نسل بعدی کارشناسان تشخیص و پیشگیری از مالاریا در سرتاسر کشور گام بزرگی بردارند.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی تشخیصی میکروسکوپی مالاریا ، ویژه ی میکروسکوپیست های مرجع کشور از هفتم  لغایت  نهم  اسفند ماه سال جاری در دانشکده ی پیراپزشکی لنگرود، برگزار می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *