16:53 - May 13, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • سرمایه گذاری بیش از ۹هزار میلیارد تومانی در زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

سرمایه گذاری بیش از ۹هزار میلیارد تومانی در زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

کیمیای شمال – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال در مجموع در سطح کشور بیش از ۹هزار میلیارد تومان در زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور سرمایه گذاری شده است که تاکنون بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌هایی از جمله تامین آب، برق، گاز، افزایش اراضی جدید و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود با موفقیت انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز چهارشنبه پس از بازدید از طرح توسعه شهرک صنعتی برازجان و محل احداث ناحیه صنعتی سعدآباد در استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران، افزود: توسعه متوازن صنعتی در سطح کشور یکی از موضوعات و اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که با جدیت و اهتمام ویژه ای دنبال می‌شود.

وی، اضافه کرد: با این دیدگاه در مناطق کمتر برخوردار که ظرفیت توسعه صنعتی را دارند نواحی صنعتی جدید ایجاد می‌کنیم تا با استقرار واحدهای صنعتی و کارخانجات، زمینه اشتغال جوانان آن منطقه فراهم شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: بخش سعدآباد و شهرستان دشتستان ظرفیت ایجاد واحدهای بسته بندی را دارد و واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی در این بخش می‌تواند ایجاد شود تا زمینه توسعه و اشتغال فراهم گردد.

رسولیان، تصریح کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم دو ناحیه صنعتی جدید را در این منطقه ایجاد نماییم(نواحی صنعتی سعدآباد و شبانکاره). همچنین در سطح استان چهار ناحیه صنعتی جدید ایجاد می‌شود.

وی، همچنین خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۸۲هکتار جدید به عنوان فاز توسعه شهرک صنعتی برازجان اضافه شده است که می‌تواند زمینه استقرار هرچه بیشتر سرمایه گذاران و فعالان صنعتی را فراهم آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال در مجموع در سطح کشور بیش از ۹هزار میلیارد تومان در زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور سرمایه گذاری شده است که تاکنون بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌هایی از جمله تامین آب، برق، گاز، افزایش اراضی جدید و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود با موفقیت انجام شده است.

رسولیان، افزود: در سفرهای دور اول رئیس جمهور مصوبات بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی در استان‌ها به تصویب رسید که در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان بوشهر نیز انشالله شاهد تصویب مصوبات بسیار خوبی برای توسعه صنعت به خصوص در حوزه تکمیل منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد شهرک‌های انرژی خورشیدی و ایجاد و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی جدید، خواهیم بود.

گفتنی است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه و پیش از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر با حضور در شهرستان دشتستان به همراه  نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی از طرح توسعه شهرک صنعتی برازجان و محل احداث ناحیه صنعتی بخش سعدآباد بازدید به عمل آورد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۱۰ شهرک و ۳۴۱ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶شهرک فناوری، ۴۰مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹هزار و ۸۸۲واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸هزار و ۵۹۵نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *