22:28 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان خبر داد :
    ۶۹۸ واحد مسکن محرومان در گیلان بهره برداری می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان خبر داد :
۶۹۸ واحد مسکن محرومان در گیلان بهره برداری می شود

اختصاصی / کیمیای شمال – عباس اهرابی عنوان کرد : در راستای حمایت از مددجویان در بخش مسکن بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات اسکان موقت پرداخت کردیم.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) گیلان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در نهادینه کردن فرهنگ خیرخواهی و نوع دوستی نقش آفرین و در تقویت مشارکت‌های مردمی بسیار اثرگذار هستند.

وی گفت: ۸۰ درصد مناطق گیلان، کوهستانی و کوهپایه ای بوده و ساخت مسکن در چنین موقعیت مکانی بسیار سخت است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان اضافه کرد : بیش از ۱۲۷ هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند و از این داده آماری، بیش از ۸۹ هزار خانوار بالای ۶۰ سال و برخی از این مستمری بگیران بالا ۹۰ سال سن دارند. 

پرداخت ۹۴ میلیارد تومان مستمری به مددجویان گیلان

وی گفت : در حوزه حمایتی از ابتدای مهر ماه با افزایش ۳۰درصدی ۹۴میلیارد تومان فقط مستمری پرداخت کرده ایم .

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به افزایش اجاره بها افزود : 

یکی از مشکلات عدیده ای که مددجویان در مراجعات روزهای سه شنبه مطرح می کنند، همین بحث افزایش اجاره بهاست و در راستای حمایت از مددجویان در بخش مسکن بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات اسکان موقت پرداخت کردیم.

پرداخت بیش از ۶ میلیارد تومان برای تأمین لوازم ضروری زندگی

اهرابی با بیان اینکه بیش از ۶ میلیارد تومان تأمین لوازم ضروری زندگی به مددجویان و خانواده زندانیان پرداخت شده است، اضافه کرد: قریب به ۲ هزار مورد با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج، جهیزیه و کمک به نو دامادان به افراد پرداخت شده است.

وی در مورد گازکشی منازل مسکونی که مصوبه سفر ریاست محترم جمهور به استان بود  , افزود : ۱۱۲۰مورد در روستاها داشتیم که ۴۰۰ مورد را تاکنون تحویل داده ایم. 

اهرابی در ادامه گفت : ۱۳۰۰۰مددجو در گیلان در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند. 

ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان گیلان

اهرابی بیان کرد: در راستای اشتغالزایی در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی کم بهره در گیلان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای اشتغالزایی مددجویان استان در سالجاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است. 

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به ارائه تسهیلات کارفرمایی برای حمایت از مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار، بیان کرد: تسهیلات کارفرمایی در قالب ۳ بسته تشویقی از جمله : آموزش، تسهیلات کم بهره به کارفرما و پرداخت بیمه جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش به کارفرمایان داده می‌شود.

تحت پوشش قرار دادن ۱۱ هزار نفر ایتام و محسنین در گیلان

اهرابی از تحت پوشش ۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، ۱ هزار ۳۸۱ دانشجو و ۱۳۳ نخبه گیلانی در کمیته امداد خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه تحصیلی و آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: معرفی دانش آموزان مستعد و توانمند تحت پوشش امداد به مؤسسات معتبر آموزشی و تربیتی در اولویت قرار دارد.

مدیرکل امداد گیلان از تحت پوشش ۱۱ هزار نفر ایتام و محسنین در این استان خبر داد و اضافه کرد :۲ هزار و ۸۴۶ نفر فرزند ایتام و ۷ هزار و ۷۵۷ نفر محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، که بیش از ۴۵ هزار حامی در این طرح مشارکت دارند و در سال جاری ۷۲ میلیارد تومان توسط این عزیزان در بخش‌های مختلف اعم از کمک به معیشت، خرید جهیزیه، تحصیل، درمان و مسکن پرداخت شده است.

جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات در استان

مدیرکل امداد گیلان با بیان اینکه ۴۴ میلیارد تومان زکات در گیلان جمع آوری شده است، گفت:علاوه بر این بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی، صدقات، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها در گیلان جمع آوری شده است.

اهرابی افزود: بالغ بر ۴۸۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش امداد هستند که از این تعداد ۱۱۰۰ بیمار سرطانی می‌باشد و در سال جاری با حمایت های دولت محترم اقدامات شایسته ای در قالب صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از طریق بیمه سلامت به صورت عموم برای تمام بیماران ایجاد کرده است و در رابطه با هزینه های مکمل این عزیزان و برای حمایت از بیماران خاص ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی پرداخت شده است.

وی در ادامه از پوشش بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال خبر داد و گفت: در رویکرد آینده نگرانه، تمامی زنان سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال بیمه اجتماعی می شوند و در همین رابطه سه هزار زن سرپرست خانوار مشمول این طرح، شناسایی شدند که قرارداد بیمه یک هزار و ۸۵۰ سرپرست خانوار زن در سال جدید با هماهنگی تامین اجتماعی بسته شده است.

اهرابی تصریح کرد : این زنان با رسیدن به سن ۵۵ سالگی بازنشسته شده و از مزایای آن بهره مند می شوند.

۶۹۸ واحد مسکن محرومان در گیلان بهره برداری می شود

وی در ادامه به اقدامات حمایتی کمیته امداد در رابطه با مسکن محرومان و مددجویان اشاره و اظهار کرد: تفاهم نامه ساخت یک هزار و ۳۲۳ واحد مسکن برای محرومان در گیلان منعقد شده است که از این تعداد ۶۹۸ واحد همزمان با هفته کمیته امداد تحویل می شود. 

مدیرکل کمیته امداد گیلان از راه اندازی مرکز نیکوکاری رسانه‌ها در این استان خبر داد و اضافه کرد: خبرنگاران بهترین بازوی امداد برای تقویت جبهه مشارکت‌های مردمی هستند.

اهرابی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه بهترین بازرسین هستند، گفت: ۱۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد فقط با ۷۰۰ پرسنل اداره می‌شود و در این بخش نیاز به حمایت‌های نظارتی خبرنگاران هستیم.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *