00:01 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • سرپرست منابع طبیعی گیلان :
    یک میلیارد نهال را به یک میلیارد درخت تبدیل کنیم

سرپرست منابع طبیعی گیلان :
یک میلیارد نهال را به یک میلیارد درخت تبدیل کنیم

کیمیای شمال – سرپرست منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه باید طی چهار سال یک میلیارد نهال را تبدیل به یک میلیارد درخت کنیم، گفت: قطعا با انجام این کار یک میلیون هکتار به وسعت منابع طبیعی کشور افزوده می شود.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ سرخوش کرم زاده امروز در آیین آغاز هفته درختکاری که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گیلان برگزار شد، با اشاره به ارزش و اهمیت منابع طبیعی، اظهار کرد: در ارزش و اهمیت منابع طبیعی همین بس که یکی از سوره های قرآن کریم به نام «انفال» است و بالغ بر ۸۰۰ آیه درباره درخت و باغ و زراعت داریم.

ویهمچنین به بیان روایاتی از پیامبر اسلام(ص) درباره اهمیت غرس نهال پرداخت و افزود: در آیات و روایات به درختکاری و اصول بهره برداری از مواهب طبیعی و پرهیز از تخریب جنگل و مزرعه توصیه شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ادامه به ضرورت منابع طبیعی و پوشش گیاهی و جنگل ها و مراتع برای حیات انسان ها اشاره کرد و گفت: اکسیژنی که نفس می کشیم توسط درختان و پوشش گیاهی تامین می شود.

کرم زاده با بیان اینکه کشورهای دنیا از چند دهه اخیر به این نتیجه رسیده اند که منابع طبیعی جهان به سمت نابودی و تخریب پیش می رود، تصریح کرد: امروز کره زمین با بحران آلودگی هوا و ریزگردها و تغییر اقلیم و گرمایش جهانی و کاهش اکسیژن و افزایش مونو اکسید و دی اکسید کربن مواجه است که حیات موجودات زنده را تهدید می کند.

وی با اشاره به اهتمام همه کشورها برای گسترش فضای سبز و نهالکاری و احیای جنگل ها و مراتع، اضافه کرد: اگر به سمت درختکاری نرویم، حیات انسان به خطر می افتد و گرفتار انواع و اقسام بیماری های قلبی و ریوی می شویم.

سرپرست منابع طبیعی گیلان، کمبود اکسیژن را یکی از خطرات پیش روی بشر دانست و تاکید کرد: جنگل ها و مراتع در جذب ریزگردها و ترسیب کربن نقش بسزایی دارند؛ همچنین اگر جنگل ها نباشند،  بارش باران منجر به وقوع سیلاب های ویرانگر شده و شهرها و روستاها را تخریب می کند.

وی با اشاره به ابلاغ طرح مردمی کاشت یک میلیار درخت با دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، خاطرنشان کرد: باید طی چهار سال یک میلیارد نهال را تبدیل به یک میلیارد درخت کنیم و قطعا با انجام این کار یک میلیون هکتار به وسعت منابع طبیعی کشور افزوده می شود و علاوه بر تولید اکسیژن، اثرات تغییر اقلیم را کاهش می دهد.

کرم زاده با اشاره به تعهدات ایران در کنوانسیون های بین المللی تغییر اقلیم و بیابان زدایی، یادآور شد: سهم گیلان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بیش از ۳۰ میلیون نهال است که باید طی چهار سال تولید و غرس شود.

حسین مصطفی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز، با بیان اینکه نهال انقلاب به دست امام خمینی(ره) غرس و با خون شهدا و صبر خانواده های آنان به درختی تناور تبدیل شده است، اظهار کرد: درخت انقلاب به قلب دشمنان ترس و دلهره انداخته و هر روز شاهد حملات و تهاجمات آنان هستیم.

وی حملات ناجوانمردانه دشمنان را نشاندهنده بالندگی انقلاب اسلامی دانست و افزود: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، دشمنان به نواقص ما حمله نمی کنند، بلکه دستاوردها و موفقیت های ما را هدف قرار داده اند.

معاون استاندار گیلان از آحاد مردم و مسئولان خواست برای سربلندی کشور و نظام نهال های فرهنگی و اقتصادی و علمی و دفاعی را نیز غرس کنند و مانند شهدا ایثارگر باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *