18:54 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های گیلان جابه جا شد

کیمیای شمال – طبق تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ‌بندی شهرهای کشور که امروز شنبه اعلام شد، تعداد شهرستان‌های گیلان به لحاظ رنگ بندی زرد و آبی تغییر نکرد و تنها رنگ های آنها جابه جا شد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، بر اساس ازریابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۲ شهرستان در نقشه کرونایی گیلان همانند هفته گذشته زرد و پنج شهرستان آبی هستند.

بر این اساس شهرستان‌های فومن، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی و تالش از رنگ‌بندی زرد کرونایی استان گیلان خارج شدند و به رنگ آبی درآمدند ضمن اینکه آستارا نیز همانند هفته گذشته در رنگ بندی آبی باقی ماند.

به این ترتیب شهرستان‌های فومن، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، تالش و آستارا در نقشه کرونایی گیلان آبی و رودسر، سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا، لاهیجان، رودبار، لنگرود، ماسال، رضوانشهر، املش، رشت، خمام در رنگ بندی زرد قرار گرفته‌اند و هیچ شهرستانی در استان قرمز و نارنجی نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان روز شنبه گفت: بر اساس آخرین آمار تا روز گذشته، ۷۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده که پنج نفر بدحال هستند.

دکتر فردین مهرابیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله فیزیکی برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به خریدهای نوروزی و شلوغی مراکز خرید خاطر نشان کرد: مردم باید در این اماکن شلوغ توصیه های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، استفاده از ماسک در این اماکن ضروری است.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *