20:56 - May 4, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرمانده انتظامی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد :
    برقراری امنیت و آرامش در جامعه خط قرمز پلیس است

فرمانده انتظامی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد :
برقراری امنیت و آرامش در جامعه خط قرمز پلیس است

اختصاصی / کیمیای شمال – سردار عزیزالله ملکی ، فرمانده انتظامی گیلان ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برقراری امنیت و آرامش در جامعه خط قرمز پلیس است، تاکید کرد : برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش مردم در دستور کار پلیس قرار دارد و در این راستا با هیچ احدی تعارف ندارد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سردار ملکی به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: از حدود یک ماه پیش، کار اطلاعاتی برای کشف مواد محترقه را آغاز کردیم، زیرا هرچیزی که امنیت عمومی مردم و جامعه را به خطر بیاندازد خط قرمز پلیس است و حتماََ با آن برخورد قاطع خواهد شد. 

فرمانده انتظامی گیلان، با اشاره به استفاده حداکثری از کارکنان انتظامی برای تامین نظم و امنیت مردم و مسافران نوروزی، گفت: تعداد ۱۲۲۳ گشت خودرویی و پیاده در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲ به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی و ورود گردشگران به استان گیلان تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده امسال شاهد افزایش ورود مسافران به گیلان خواهیم بود .

فرمانده انتظامی گیلان گفت : سعی نیروی انتظامی بر بهبود عملکرد خدمات و آرامش عمومی مردم است و ما از خبرنگاران می‌خواهیم مانند گذشته همراه نیروی انتظامی باشند و ما نیز از طریق معاونت اجتماعی در کنار رسانه‌ها خواهیم بود.

سرهنگ عزیزالله ملکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید نیروی انتظامی، اظهار کرد: امسال حجم ماموریت های نیروی انتظامی بالا بود، اما با تعامل دستگاه های امنیتی و روشنگری رسانه ها از این مسیر سخت گذر کردیم و امنیت به جامعه ما بازگشت.

وی با اشاره به رویکرد فرماندهی انتظامی کشور مبنی بر مقابله جدی با سرقت، افزود: مردم برای در امان ماندن از سرقت‌های ناگهانی بویژه در هنگام سفر و خروج از منزل، شیوه نامه‌های ایمنی و حفاظتی را رعایت کنند.

ملکی اضافه کرد: از هم اکنون شاهد حضور مسافران در سطح استان هستیم و لذا برنامه های نوروزی پلیس را با شعار «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای» اجرایی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد : جلوگیری از بروز تصادفات، کاهش تلفات و مصدومان حوادث ترافیکی و پیشگیری و مقابله با وقوع سرقت و دیگر جرایم از اولویت‎های پلیس در نوروز ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به رتبه ۱۴ گیلان در کشفیات سرقت، عنوان کرد: شاهد افزایش چهار درصدی سرقت ها هستیم؛ البته سرقت ها عمدتا خرد بوده و ناشی از مشکلات اقتصادی است، اما در سرقت های مهم کاهش هفت درصدی داریم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه تعداد ۷۴۸ فقره پرونده جعل طی امسال کشف و ۴۱۳ جاعل دستگیر شدند، ادامه داد: ۱۵۲۷ فقره پرونده کلاهبرداری در استان داشتیم که منجر به دستگیری ۷۸۹ نفر شده است؛ کشف ۱۰ باند کلاهبرداری و دستگیری ۲۹ نفر و انهدام ۲۰ باند شرکت هرمی و شبکه ای و دستگیری ۱۸۷ نفر از دیگر اقدامات است.

ملکی تاکید کرد: در حوزه مواد مخدر نیز چهار تن و ۶۰۰ کیلوگرم کشف صورت گرفته که افزایش ۲۰ درصدی در کشفیات را نشان می دهد؛ همچنین ۲۸ باند تهیه و توزیع را منهدم و ۱۳ هزار معتاد و ۳۱۵۰ توزیع کننده خرد مواد مخدر را دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به افزایش ۷۶ درصدی جرایم قتل در استان تصریح کرد: متأسفانه با ۶۵ فقره قتل عمد روبه رو بودیم که با تلاش‌های مأموران ۱۰۶ نفر دستگیر شدند، همچنین بیش از ۱۶ هزار پرونده جرایم را داشتیم که نتیجه آن‌ها مصالحه شد و به مراجع قضایی نرفتند.

وی از کشف ۹۶۰ هزار انواع مواد محترقه در گیلان خبر داد و افزود: در بخش کشف مواد محترقه نسبت به سال گذشته افزایش ۴۴ درصدی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی گیلان برخورد با قاچاق کالا و ارز در سال جاری را از اولویت‌های پلیس اعلام کرد و با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق افزایش بیش از ۳۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: ۳۰ هزار و ۷۹ فقره پرونده به ارزش ۳۰۲ میلیارد تومان در این خصوص در گیلان تشکیل و ۳۲۶۱ نفر نیز دستگیر شدند.

وی به کشف یک میلیون مترمربع زمین‌خواری و دستگیری ۱۱۷ نفر در سال جاری اشاره کرد و افزود: دستگیری های این حوزه افزایش ۳۹ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد : همچنین در سال جاری تعداد ۱۴۸ فقره پرونده احتکار به ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیارد ریال داشتیم .

ملکی در ادامه از تشکیل ۳۳۸۸ فقره پرونده جرایم سایبری در استان و دستگیری ۱۶۹۵ نفر خبر داد .

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳۴ نفر در تصادفات جاده ای جان باختند و ۱۲ هزار و ۸۵۳ نفر مصدوم شدند؛ همچنین دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با مرکز فوریت های پلیس تماس گرفتند که ۵۳۸ هزار تماس منجر به عملیات شده است.

فرمانده انتظامی گیلان در رابطه با شناسایی و برخورد با تخلفات صنفی، افزود: طی بازدید از ۵۷ هزار و ۴۱۷ واحد صنفی در گیلان از ۷۷۶۰ واحد صنفی تعهد اخذ کردیم و ضمن صدور اخطار پلمب برای ۲۳۰۷ واحد صنفی، ۲۱۲۵ واحد متخلف شناسایی و پلمب شد.

فرمانده انتظامی گیلان، امنیت عمومی مردم را خط قرمز پلیس به ویژه در چهارشنبه آخر سال دانست و یادآور شد: با برنامه های محله محور برخورد نمی شود، اما در صورت هنجارشکنی و ایجاد مزاحمت برای مردم، اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی لازم صورت می گیرد.

فرمانده انتظامی گیلان ضمن هشدار به خانواده ها در مورد چهارشنبه آخر سال تاکید کرد : امیدواریم خانواده‌ها با نظارت فرزندان خود پلیس را در نظم بخشی و کاهش خطرات احتمالی برخی هنجارشکنان کمک کنند.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *