07:46 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

۱۲هزار و۵۰۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد گیلان بهره برداری شد

کیمیای شمال- ۱۲هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان باحضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان بهره برداری شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان روز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: این ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی استان در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و تسهیلات کارفرمایی برای پنج دهک اول جامعه به بهره‌برداری رسید.
حبیب الله رضا دوست این مشاغل را در رسته های کشاورزی، صنعتی و خدمات عنوان و بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها ۱۸ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شد.
وی تسهیلات پرداخت شده برای این طرح ها از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و صندوق ولایت امداد عنوان و ذکر کرد: برای اجرای این طرح ها در مجموع یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده‌ است.
رضا دوست به انتخاب مشاغل توسط این دهک ها نیز اشاره و بیان کرد: برای ایجاد این فرصت های شغلی به صورت فرآیندی عمل می کنیم که بر این اساس استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزشی توسط کمیته امداد استان انجام می شود.
وی تصریح کرد: این طرح ها با نظارت کمیته امداد اجرا می شود و بین سه تا پنج سال هم با هدف پایدارسازی مشاغل توسط کارشناسان کمیته امداد مورد پایش و نظارت قرار می گیرند.

مسئولان مسیر را برای اشتغال‌آفرینی هموار کنند
نماینده ولی‌فقیه در گیلان در مراسم بهره برداری ازاین ۱۲ هزار و۵۰۰ طرح اشتغالزایی تاکید کرد: بانک‌ها باید مدیر، مولد و ناظر باشند و نقدینگی‌ها را در اختیار تولید قرار دهند و همه دستگاه‌ها در استان با کمک نیروی مسلح و دستگاه قضا و استاندار در کنار یکدیگر تلاش کنند تا مسیر برای اشتغال‌آفرینی هموار شود.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به تاثیرگذاری طرح‌های اشتغالزایی در زندگی جوانان اظهار داشت: ایجاد اشتغال و تولید توسط هر تشکل و نهادی موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات اجتماعی خواهد شد و اشتغالزایی برای جوانان را به‌دنبال دارد.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به صرف هزینه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی توسط کمیته امداد گیلان برای اشتغالزایی بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار نفر در سراسر استان مشغول به‌کار شدند که جای خرسندی دارد و امیدواریم شاهد اقدامات بیشتری در این بخش باشیم.
آیت‌الله فلاحتی ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و همه کسانی‌که برای اشتغالزایی جوانان تلاش می‌کنند گفت: رهبر معظم انقلاب طی هشت سال در شعارهای سال به مسئله تولید تاکید داشتند که یک شعار همیشگی است لذا همه تلاش‌ها در عرصه نظام بانکی و اقتصادی بایستی در راستای تحقق شعارهای سال و منویات رهبری باشد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه رشد کشورها در داخل به تولید و در خارج به صادرات بستگی دارد افزود: عمده‌ترین صادرات مربوط به بخش فنی و مهندسی است اما امروز با توجه به موقعیت ایجاد شده در آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا باید بتوانیم از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه منابع مالی و مراکز ایجاد اشتغال در اختیار مدیران و بانک‌هاست تصریح کرد: بانک‌ها باید مدیر، مولد و ناظر باشند و در اختیار تولید قرار دهند.

بیش از ۱۲۷هزتر خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *