13:36 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

چوب‌های قاچاق به مقصد نرسید


کیمیای شمال – فرمانده انتظامی آستانه­‌اشرفیه از کشف ۱۵ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “سید مهدی نجفی­‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به اینکه قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است اظهار داشت: قاچاق چوب و قطع بی‌رویه درختان جنگلی ضرر جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.
وی در ادامه گفت: به منظور مقابله با قاچاق چوب، ماموران انتظامی آستانه‌اشرفیه حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۳ دستگاه خودرو باری نیسان که در حال تردد بودند مشکوک و آنها برای بررسی را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌­اشرفیه از کشف ۱۵ تن چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا، صنوبر و بلوط در بازرسی از این خودروها خبر داد و تصریح کرد: در این راستا متهمان ۲۵، ۳۱ و ۳۵ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را ۱۳۰ میلیون ریال برآورد کردند اذعان داشت: چوب‌ها به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل و خودروهای مورد نظر نیز به پارکینگ منتقل شدند.
سرهنگ نجفی‌­پور در پایان با اعلام اینکه منابع طبیعی متعلق به همه انسان‌ها بوده و حفاظت از آن وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی در جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و قاچاق چوب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *