21:30 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد :
    جابه جایی ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد :
جابه جایی ۱۵۰ هزار مسافر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان

کیمیای شمال – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۲۸ هزار و ۷۷۷ سفر با وسایل نقلیه عمومی از مبدا داخل استان، انجام و ۱۵۰ هزار و ۸۹ مسافر جابه جا شده اند.

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین آمار دریافتی از دستگاه های تردد شمار منصوبه در راه‌های مواصلاتی استان گیلان، اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، همزمان با آغاز طرح نوروزی، شاهد تردد سه میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۲۳ وسیله نقلیه در محورهای استان گیلان بودیم.

وی از ورود یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۲۱۱ وسیله نقلیه به استان و خروج یک میلیون و ۶۱۴ هزار و ۱۱۲ وسیله نقلیه از استان خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی در ورود به استان و هشت درصدی در خروج از استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین – رشت با ۷۷۲ هزار و ۱۱۲ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر – چابکسر با ۵۲۶ هزار و ۸۵۸ هزار وسیله نقلیه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین میزان خروجی از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با میزان تردد ۷۱۹ هزار و ۲۷ وسیله نقلیه بوده است.

نیک فهم، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان را ۷۸۷ وسیله نقلیه در ساعت دانست و گفت: اوج تردد در محورهای استان مربوط به روز جمعه، ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ با متوسط تردد ۹۴۷ وسیله نقلیه در ساعت است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخل استان مربوط به محور لاهیجان – آستانه اشرفیه با متوسط تردد روزانه ۴۹ هزار و ۱۱۲ وسیله نقلیه است.

مدیرکل راهداری گیلان به گزارشی از تعداد سفرهای انجام شده با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان اشاره کرد و متذکر شد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۲۸ هزار و ۷۷۷ سفر با وسایل نقلیه عمومی از مبدا داخل استان انجام و ۱۵۰ هزار و ۸۹ مسافر جابه جا شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۲۹۱ سفر درون استانی و ۱۲ هزار و ۴۸۶ سفر برون استانی با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان به انجام رسیده است، عنوان کرد: در سفرهای درون استانی ۸۳ هزار و ۳۵۶ مسافر و در سفرهای برون استانی ۶۶ هزار و ۷۳۳ مسافر جابه جا شده اند.

نیک فهم با اشاره به انجام ۳۵۲۱ سفر با اتوبوس، ۲۶۳۷ سفر با مینی بوس و ۲۲ هزار و ۶۱۹ سفر با سواری از مبدا داخل استان همزمان با طرح نوروزی، بیان کرد: ۳۷ هزار و ۶۷۰ مسافر با اتوبوس، ۴۱ هزار و ۳۷۲ مسافر با مینی‌بوس و ۷۱ هزار و ۴۷ مسافر با سواری جابه جا شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *