10:55 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

۲۱ وقف جدید در گیلان ثبت شد

کیمیای شمال – مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت ۲۱ وقف جدید در این استان طی سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این تعداد وقف در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، رودسر، بندرانزلی، رودبار، تالش، لاهیجان و لنگرود ثبت شد، اظهار کرد: این موقوفات با نیت کمک به ساخت و تعمیر مساجد، خیرات و کمک به نیازمندان، اقامه عزای اهل بیت (ع و فعالیت های قرآنی وقف شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف افزود: یکی از بهترین راه‌ها راه‌اندازی وقف‌های جدید؛ مشارکتی و گروهی است از این رو همه به ویژه دست اندرکاران مربوطه باید برای ترویج این نوع وقف اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف با نیات فعالیت‌های قرآنی، تولیدات دانش‌بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان را از وقف‌های مورد نیاز در جامعه دانست و افزود: در دفاتر مشاوره وقف سراسر استان روحانیون و کارشناسان با تجربه آماده ارائه مشاوره به خیران و واقفان هستند.

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف در هدایت و جهت‌دهی به نیات واقفان به سمت حل مشکلات روز جامعه اظهار کرد: فرهنگ وقف و خدمت به مردم و امور مادی و معنوی جامعه بشری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، وقف را سنتی حسنه و احسان ماندگار دانست و خاطر نشان کرد: وقت این سنت جاودان در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و دارای آثار فراوانی از جمله تقویت حس نوعدوستی و برطرف کردن نیاز جامعه است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع مهم عمل به نیات واقفان و با بیان اینکه این مهم از وظایف اوقاف و امور خیریه است، افزود: این مجموعه به وظیفه خود توجه جدی داشته و با قوت به آن عمل می‌کنند.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه و نزدیک به پنج هزار موقوفه و ٢٢ هزار رقبه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *