06:34 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

افزایش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای گیلان/ وزش باد گرم تا شنبه

کیمیای شمال – مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش پنج تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: وزش باد گرم از اواخر وقت امروز آغاز می شود و طی شنبه با افزایش محسوس دما، شدید و خیلی شدید خواهد بود.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و مه دانست و اظهار کرد: در حال حاضر تالش با ۱۳.۷ درجه سلسیوس و رودبار با ۲۸.۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار و شکل گیری جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: به تناوب شاهد وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در برخی از نواحل ساحلی و جلگه ای پدیده مه مورد انتظار است، تصریح کرد: تا اوایل هفته آینده به سبب عبور جریانات کم و بیش ناپایدار گاهی افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود.

دادرس از افزایش پنج تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: وزش باد گرم از اواخر وقت امروز آغاز می شود و طی شنبه با افزایش محسوس دما، شدید و خیلی شدید خواهد بود.

وی از احتمال آسیب دیدن سازه های موقتی و سست و سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان و گسترش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع و وقوع بهمن در مناطق مستعد خبر داد و عنوان کرد: به دنبال ذوب برف در ارتفاعات احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد و لذا افراد از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *