23:23 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در نشست با فعالان اقتصادی :
    عامل اصلی توسعه، نظم اقتصادی است/ رشد تولید؛ با کنار گذاشتن اقتصاد رانتی تحقق می یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در نشست با فعالان اقتصادی :
عامل اصلی توسعه، نظم اقتصادی است/ رشد تولید؛ با کنار گذاشتن اقتصاد رانتی تحقق می یابد

کیمیای شمال – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: تا به طور کامل در همه امور انضباط اقتصادی برقرار نشود، توسعه مناسب رخ نخواهد داد.

 به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به اتفاق مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، مدیر کل امور اقتصادی و نماینده مردم انزلی در در میان جمعی از صنعتگران و تجار به میزبانی وهمت فرماندار انزلی حضور یافتند و پس از استماع چالش‌ها و راهکارهای فعالان اقتصادی اظهار داشت: بر اساس اعلام شعار سال توسط مقام معظم رهبری تکلیف اول کشور بحث اقتصادی است لذا فضای توسعه کسب و کار اقتصادی باید مهیا گردد.
وی با بیان این که گام اول در مسیر بلوغ اقتصادی، فاصله گرفتن از اقتصاد رانتی است افزود: چنانچه بنا داریم به رشد تولید مطلوب برسیم و باید بسیاری از رانت ها در انرژی، ارز، مجوز های ویژه را کنار بگذاریم تا فضای اقتصادی سالم و عادلانه به وجود بیاید.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: باید سیاست ها و عملکرد حوزه های اقتصادی به نحوی باشد که برای تولیدکنندگان پیش بینی پذیر باشد و این حق را دارند تا بتوانند به فراخور آن، برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه کسب و کار خود داشته باشند.
 وی با تاکید بر اینکه بر خودرو، مسکن، طلا، سکه و پول های هوشمند باید مالیات در نظر گرفته شود گفت: روا نیست فقط فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان و کارآفرینان جامعه باشد و عده ای دیگر از این قاعده مستثنی باشند.
 سید محمد اسحاقی با اشاره به اینکه برای رشد تولید باید کلیه منابع ،امکانات و ظرفیتها بسیج شوند، تصریح کرد: به طور کلان نیازمند یک انقلاب اداری هستیم و دانشگاه ها ظرفیت خوبی هستند که باید تولید خواص کنند ولی فقط تولید علم کاغذی می کنند و هیچ وقت به نحو مطلوب به کمک کسب و کار نیامده اند.
 وی ظرفیت و امکانات منطقه آزاد صنعتی- تجاری انزلی را ظرفیتی برای کل استان دانست و تاکید کرد: توسعه فعالیتهای اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه آزاد مطلوب و روزافزون است و برخی از مقررات تقنینی نیز بایستی به کمک و همدلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به نفع فعالان اقتصادی تغییر یابد که آن را نیز پیگیری خواهیم کرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *