21:40 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

با حضور مسئولان زنگ زمین پاک در گیلان نواخته شد

کیمیای شمال – زنگ زمین پاک با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ، معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش و جمعی از مسئولان استان در مدرسه شهید مقیمی رشت ، همزمان با هفته زمین پاک نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ، در مراسمی که امروز دوشنبه ۴ اردیبشهت ماه ۱۴۰۲ همزمان با هفته زمین پاک (٢ الی ٨ اردیبهشت ماه) در دبستان دخترانه شهید سید علی مقیمی رشت  با حضور حمزه عشوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ، امیر سراجی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش ، رامین زراعتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان،  الهه کلانتری رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی ، علی اصغر روشنی رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان و نیز وحید افروز رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان  ، جابر دادفر مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ رشت و جمعی از مدیران و مسئولان و معلمان و دانش آموزان برگزار شد ، زنگ زمین پاک در این دبستان نواخته شد.
حمزه عشوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در این مراسم گفت : هرساله دوم اردیبهشت ماه بهانه ایست که در آن روز یادبگیریم نسبت به محیط پیرامون و کره زمین مهربان باشیم ، چرا که کره زمین ، آب و غذای سالم را به ما هدیه می دهد و ما وظیفه داریم نه تنها در این روز بلکه در تمام طول سال از آن محافظت کنیم و به خانواده هایمان یادآور شویم تا به کره زمین و محیط زیست آسیب نرسانند .

وی افزود : از انجام هر کاری که در حفاظت از زمین موثر است نباید دریغ کنیم ،  صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و برق ، تفکیک زباله از مبدا ( در خانه و مدرسه) ، بازیافت ، استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی از جمله اقداماتی هستند که با انجام آنها می توانیم این امانت را سالم و پاک به فرزندان و آیندگان مان هدیه نمائیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه ضمن اشاره به شعار روز زمین پاک امسال  با عنوان “سرمایه گذاری در زمین ، توسعه بازیافت و بهره وری سبز ” ، هدف از نامگذاری این هفته به نام زمین پاک را جلب توجه همگانی به زمین و خاک به عنوان مهمترین عامل زندگی انسانها عنوان نمود و اظهار داشت : باید به موضوع فرهنگسازی حفظ و نگهداری زمین در استان توجه خاص شود تا در آینده‌ای نه چندان دور و با تخریب محیط زیست به ویژه زمین با خطر نابودی آن مواجه نشویم. وی همچنین پسماندها را یکی از مهمترین عوامل تهدید کننده سلامت زمین و محیط زیست دانست و از دانش آموزان خواست تا در پاکسازی و نریختن زباله در محیط مدرسه، معابر و محیطهای عمومی و اماکن تفریحی و گردشکری پیشگام باشند.
امیر سراجی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت : ما امروز این رسالت را داریم که از منابع خدادادی و طبیعی درست و بهینه استفاده کنیم و آن را برای نسل های آینده به امانت بگذاریم ، که این اتفاق از منزل و مدرسه و محل زندگی و محیط اطراف مان شروع می شود که می توانیم زباله کمتر تولید نمائیم و زباله ها را در طبیعت رهاسازی نکنیم .

وی افزود : دانش آموزان و خانواده ها باید نقش خودشان را در محیط زیست و محل زندگی و تحصیل شان بدرستی اجرا کنند تا این امانت را به خوبی برای آیندگان به امانت بگذارند و لازم است همگی شکرگزار نعمت های خداوند باشیم .
قابل ذکر است در حاشیه این مراسم که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک برگزار شد دانش آموزان کاردستی های ساخته شده از مواد بازیافتی و دورریختنی و نقاشی های خود را با موضوع زمین پاک به نمایش حاضران گذاشتند که به ۵۰ نفر از دانش آموزان جوایزی اهداء شد و همچنین اجرای سرود و مقاله خوانی از جمله بخشهای دیگر این مراسم بود .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *