11:02 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

استاندار گیلان:
هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل بازبماند

کیمیای شمال – استاندار گیلان از مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرمانداران خواست تا با بررسی‌های لازم و هماهنگی با ثبت احوال به گونه‌ای عمل کنند که هیچ دانش‌آموزی در استان از تحصیل بازنماند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل باید با دقت شناسایی شوند، اظهار کرد: نباید منتظر روز ثبت نام دانش آموزان بود بلکه باید طی هماهنگی‌های لازم نسبت به شناسایی آنها اقدام شده و زمینه تحصیل آنان فراهم شود.

وی با تاکیدبر حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل افزود: دانش آموزانی که امکان تحصیل برای آنان فراهم نیست باید مورد حمایت قرار گیرند در این بخش می توان از ظرفیت های اولیای توانمند و خیرین نیز بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت های استان برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استفاده شود، ادامه داد: برای تعطیلات تابستانی دانش آموزان و پرکردن اوقات فراغت آنان باید برنامه‌ریزی منسجمی انجام شود.

وی با بیان اینکه همه خانواده‌ها تمکن مالی برای ثبت نام فرزندان خود در باشگاه‌ها و استخرهای شنا را ندارند، اضافه کرد: برای بهرهمندی دانش آموزان از باشگاه ها و استخرهای شنا در شهرستان های مختلف هماهنگی و برنامه‌ریزی های لازم صورت گیرد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: خلا بین تعطیلی دانش‌آموزان از خرداد تا مهر باید پرشود که این خلاء “فاصله بین تعطیلی دانش‌آموزان تا بازگشایی مدارس” از تهدیدهای آموزش و پرورش است که باید برای آن برنامه‌ریزی داشت.

وی در ادامه سخنانش در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به در پیش بودن امتحانات دانش‌آموزان در خرداد ماه بر ضرورت برگزاری سالم آزمون‌های پایان سال تحصیلی تاکید کرد و افزود: در برگزاری امتحانات از همه ظرفیت‌ها استفاده شود ضمن اینکه اعتبار مورد نیاز نیز اختصاص داده می‌شود.

عباسی به نقش مهم مدیران واحدهای آموزشی اشاره کرد و خطاب به دست اندرکاران آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در انتصاب مدیران دقت شود، تحول در همه رده ها مورد توجه قرار گیرد و مدیران تحولی داشته باشید.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر دقت در ارزیابی مدیران مدارس اظهار کرد: مدیران واحدهای آموزشی باید از تحصیلات در رشته های علوم تربیتی و روانشناسی برخوردار بوده تا توانایی ارتباط با دانش‌آموزان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران آموزش و پرورش و سایر مجموعه های ذیربط باید در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تلاش و همکاری کنند و نتیجه عملکرد نیز در جامعه محسوس باشد، افزود: نگاه و هدفمان دانشگاه شریف و خواجه نصیر نباشد، نظر ما باید کارخانه انسان سازی باشد، برای رسیدن به حیات طیبه انسان تربیت کنیم ضمن اینکه در کنار آن مسایل آموزشی نیز باشد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه معلمان شهید و در راس آنها استاد شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: نقش مهم و تاثیرگذار معلمان بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و اینکه برخی افزایش حقوق را به طرح رتبه‌بندی ربط داده‌اند، خاطر نشان کرد: اتفاقاتی در سه ماه آخر سال گذشته داشتیم به طوری که در محاسبه رتبه بندی دقت نشد این مهم موجب شد برخی معلمان در ایام شادی نوروزی و بهار طبیعت دلخور شوند، اما دولت عادلانه بررسی می کند تا همه به حق و حقوق خود برسند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان کرد: احکام سال ۱۴۰۲ آخر اردیبهشت ماه صادر می شود از طرفی روسای آموزش و پرورش در بخش کارگزینی وقت بیشتری بگذارند تا موضوع رتبه بندی سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *