21:40 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرماندار رشت در آیین تجلیل از اعضای شوراهای شهر و روستاهای شهرستان ؛
    شوراها در تحرک سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار هستند

فرماندار رشت در آیین تجلیل از اعضای شوراهای شهر و روستاهای شهرستان ؛
شوراها در تحرک سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار هستند

کیمیای شمال – فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه شوراهای اسلامی نماد حاکمیت مردم بر مردم است، گفت: شوراها در تحرک سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار هستند و در ایجاد شور اجتماعی و سیاسی نقش محوری دارند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ دکتر حمیدرضا امام‌پناهی پیش از ظهر امروز (‌۱۰ اردیبهشت‌ماه) در آیین تجلیل از اعضای شوراهای شهر و روستاهای شهرستان که با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به مناسبت روز ملی شوراها در سالن شهدای ناجا برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای اسلامی نماد حاکمیت مردم بر مردم است؛ تحقق این شعار در حکومت دینی این نوید را می‌دهد که ما می‌توانیم حکمرانی جدیدی مبنی بر مردم سالاری دینی منطبق با دین و آموزه‌های اسلامی را به دنیا ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه شوراها از مردم هستند و به عبارتی اداره کوچک‌ترین مجموعه به مردم منطقه واگذار شده، افزود: با شوراهای اسلامی در واقع نوعی حکمرانی جدیدی از جنس دموکراسی  و حکومت مردم بر مردم ارائه دادیم، تا مردم خودشان سرنوشت شان را تعیین کنند. در انتخابات شوراها مردم تصمیم می‌گیرند اداره امور شهر و روستای خود را به کسانی واگذار کنند. در انتخابات متعدد در واقع حاکمیت اراده مردم را تحقق می‌بخشد. سپس به واسطه شورای عالی استان و کشور در قانون‌گذاری نقش‌آفرینی می‌کند.

امام‌پناهی با بیان اینکه نقش مردم در اداره کشور شالوده تقویت حاکمیت نظام است، گفت: دشمنان همواره درصدد ایجاد چالش هستند و می‌خواهند نسل جدید را نسبت به آینده انقلاب و حکمرانی ناامید کنند، اما شوراها بر اساس منافع و آموزه‌های دینی نقش محوری در آینده کشور دارند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه از شوراهای شهر و روستا که برای ارائه خدمت و پیگیری مطالبات مردم تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم، افزود: این اراده همراهی و مشارکت مردم به واسطه شوراها و حاکمیت نموده را در فصل زراعی گدشته شاهد بودیم، توانستیم با بسیج امکانات و همراهی مردم با اعضای شوراها آب کشاورزی را مدیریت کنیم، امسال هم با توجه به کاهش ۲۰ درصدی ذخیر آب پشت سد سال زراعی سختی را در پیش داریم. انتظار ما از همه مدیران و اعضای شوراها این است که با همت جهادی باید در فصل زراعی جدید به‌گونه‌ای مدیریت کنند که سال زراعی پیشرو را با آرامش پشت‌سر بگذاریم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه سال‌جاری ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب انتخابات قدر حاکمیت را به رخ جهانیان می‌کشد؛ شوراها در تحرک سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار هستند و در ایجاد شور اجتماعی و سیاسی نقش محوری دارند؛ همچنین مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ هم شوراها باید نقش آفرینی کنند.

گفتنی است، آیت الله فلاحتی نماینده ولایت فقیه در استان گیلان نیز به عنوان سخنران اصلی مراسم، به ایراد سخن پرداخت.

در پایان این مراسم از ۷۵۶ نفر اعضای شوراهای شهر و روستای شهرستان رشت تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *