12:46 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

نقش مهم مراکز مشاوره پلیس گیلان در صلح و سازش پرونده‌های قضائی


کیمیای شمال – فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش مهم مراکز مشاوره پلیس گیلان در صلح و سازش پرونده‌های قضائی، گفت: ۷۱ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری گیلان منجر به صلح و سازش شده است.
سردار “عزیزاله ملکی” به مناسبت روز روانشناس به اهمیت نقش مشاوره و روانشناسی در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش روانشناسان در کاهش اضطراب، استرس و فشار روانی در دنیای مدرن امروزی با وجود مسائل و بحران‌های جدید بسیار حائز اهمیت بوده و این متخصصان می‌توانند با شیوه‌های اصولی و علمی، آرامش را جایگزین هیجانات عصبی و تنشی کنند.
وی با اشاره به نقش مهم مراکز مشاوره پلیس گیلان در صلح و سازش پرونده‌های قضائی، گفت: در مراکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان به اشخاص کمک می‌شود تا اهداف خود را مشخص کرده و ضمن تصمیم‌گیری مناسب، مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی، قضائی و تحصیلی خود را حل کنند.
فرمانده انتظامی استان گیلان، هدف از تاسیس مراکز مشاوره را ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی با مردم و شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه قلمداد کرد و بیان داشت: این مراکز به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش احساس آرامش در جامعه، خدمات مشاوره تلفنی و حضوری به خانواده‌ها و افراد آسیب دیده را در اولویت کاری خود قرار داده و علاوه بر آن با تهیه و ارسال پیام‌های مشاوره، تهیه بروشور و درج مطالب آموزشی روانشناختی در شبکه‌های اجتماعی، کمک شایانی به صلح و سازش در پرونده‌های قضائی کرده است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۲۴ هزار و ۴۴۷ نفر به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد، ۲ هزار و ۲۷۷ نفر به مرکز مشاوره و ۲۲ هزار و ۱۷۰ نفر نیز به دوایر مشاوره کلانتری‌ها مراجعه کرده و از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده‌اند.
سردار ملکی افزود: از بین مراجعان، ۱۱ هزار و ۹۹۴ نفر به عنوان شاکی یا پرونده ارجاعی از دستگاه قضائی و یا از یگان‌های انتظامی و ۱۰ هزار و ۱۷۶ نفر نیز به صورت خودمعرف و بدون شکایت از فردی خاص برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به این دوایر مراجعه کرده‌اند.
وی اذعان داشت: با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری انتظامی استان از ۱۱ هزار و ۹۹۴ پرونده ارجاعی، ۸ هزار و ۵۵۵ پرونده معادل ۷۱ درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است.
فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و در راستای ارائه خدمات سریع و در دسترس به عموم جامعه، سامانه پلیس پاسخگو در مرکز مشاوره با شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ در ساعات اداری غیر از روزهای تعطیل، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط کارشناسان مرکز مشاوره آرامش به مردم است.
این مقام ارشد انتظامی در پایان افزود: دوایر مشاوره کلانتری‌های منتخب در تمامی شهرستان‌ها نیز همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف به مردم هستند و شهروندان ساکن در شهر رشت هم می‌توانند به مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش انتظامی گیلان به نشانی رشت، میدان انتظام، بلوار شیون فومنی، ساختمان پلیس فتا، طبقه سوم مراجعه و یا با شماره‌ ۰۱۳۲۱۸۲۴۱۰۰ تماس حاصل کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *