17:19 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • معاون عمرانی استاندار گیلان:
    زباله های ریجکتی موقتا به سراوان منتقل می‌شود

معاون عمرانی استاندار گیلان:
زباله های ریجکتی موقتا به سراوان منتقل می‌شود

کیمیای شمال – معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: با تعامل با مردم خوب و فهیم سراوان، مقرر شد تا اتمام پروژه بهسازی لندفیل در پایان آبان ماه سال جاری، موقتا شاهد انتقال ریجکتی ها به سراوان باشیم.

مسعود کاظمی در گفت و گو با خبرنگاران، از انتقال بخشی از زباله‌های ریجکتی استان به سراوان خبر داد و با تقدیر از صبر و حوصله مردم شریف سراوان در ۳۹ سال اخیر گفت: از ابتدای شروع به کار دولت با تاکیدات وزارت کشور، به خصوص شخص استاندار استان گیلان تمام تلاش خود را برای پایان مشکلات دفنگاه زباله که باعث نارضایتی مردم و اهالی منطقه سراوان شده بود، آغاز کردیم و براساس تعهدی که به مردم داده بودیم، تلاش شد تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ از ورود زباله به سراوان جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: به جهت تکمیل فرایند بهسازی لندفیل سراوان، براساس نظر کارشناسان و قرارداد منعقد شده شهرداری رشت با پیمانکار پروژه، نیاز به استفاده از زباله‌های ریجکتی(برگشتی) به عنوان مصالح ساختمانی است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از اتلاف منابع، با تعامل با مردم خوب و فهیم سراوان، مقرر شد تا اتمام پروژه بهسازی لندفیل در پایان آبان ماه سال جاری، موقتا شاهد انتقال ریجکتی ها به سراوان باشیم.

کاظمی با بیان اینکه پروژه بهسازی لندفیل سراوان تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت دارد، گفت: به مردم سراوان اطمینان خاطر می‌دهیم به محض تکمیل پروژه بهسازی تا پایان آبان ماه، دفنگاه سراوان برای همیشه بسته خواهد شد و دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای در این زمینه از متولیان امر پذیرفتنی نخواهد بود.

معاون استاندار گیلان از تعیین محل لندفیل جدید استان خبر داد و عنوان کرد: همزمان با تکمیل بهسازی سراوان، فرایند ساخت و ایجاد یک دفنگاه اصولی و بهداشتی با رعایت تمامی مسائل زیست محیطی به صورت علمی و کارشناسی و رعایت ملاحظات اجتماعی در محلی جدید آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات پسماند و شیرابه‌های ناشی از آن در استان‌های شمالی نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است که نیاز به توجه بیشتری در این زمینه است، اما امیدواریم با تعامل و همراهی تمام نهادها، نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان اجرایی استان، در یک عملیات فنی و اصولی، برای همیشه معضل پسماند استان تا حد بسیار مطلوبی رفع شود و نگرانی‌ها کاهش یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *