11:02 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

تولیدات آبزی‌، صید و صیادی در گیلان ۲۰ درصد رشد یافت

کیمیای شمال – مدیر کل شیلات گیلان گفت: مجموع تولیدات آبزی‌پروری، صید و صیادی استان در سال ۱۴۰۱به ۷۰ هزار تن رسید که این مقدار نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

کوروش خلیلی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از مجموع تولیدات ابزیان در این سال ۸۴ درصد در حوزه آبزی‌پروری و ۱۶ درصد در بخش صید و صیادی بوده است.

وی عنوان کرد: با این‌حجم تولید شیلات گیلان توانست حدود ۹۰ درصد تعهدات تولید در برنامه تحول شیلاتی استان را محقق کند.

وی از تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات اشتغال شیلاتی در برنامه تکلیفی استانداری گیلان خبر داد و افزود: تعهد تکلیفی استانداری گیلان در اشتغال حوزه شیلات ۱۱۴ نفر بود که شیلات استان توانست برای ۱۱۷ نفر در سال ۱۴۰۱ شغل ایجاد کند حال آنکه در سال ۱۴۰۰ برای ۶۶ نفر شغل ایجاد شد و به این ترتیب شیلات در این حوزه رشدی ۷۷ درصدی داشت.

بیش از ۱۰هزار نفر در استان گیلان در حوزه آبزی پروری و صید و صیادی مشغول به کار هستند.

گیلان به دلیل دارا بودن شرایط علمی مناسب از ظرفیت ویژه برای تولید آبزیان پرورشی به خصوص ماهی برخوردار است و توسعه مزارع پرورشی از طریق صدور مجوزهای قانونی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بکارگیری نیروهای کارآمد و متخصص شیلاتی و استفاده بهینه از شرایط اقلیمی و پتانسیل‌های موجود با ترویج علوم و فنون تکثیر و پرورش انواع آبزیان بسترهای مناسب جهت افزایش تولید آبزیان و افزایش مصرف سرانه ماهی و ایجاد بسترهای مناسب زمینه اشتغال پایدار و کارآفرینی را در سراسر استان فراهم کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *