12:46 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • هواشناسی گیلان:
    مردم از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند

هواشناسی گیلان:
مردم از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند

کیمیای شمال – کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌ها و اخطار سطح زرد در جلگه از عصر امروز شنبه؛ از مردم استان و مسافران خواست تا از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

سمانه نگاه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان در مناطق جلگه‌ای استان اظهار کرد: بر این اساس با ورود سامانه ناپایدار از عصر امروز “شنبه” به گیلان تا غروب فردا “یکشنبه” بارش‌های رگباری مهمان مردم در مناطق جلگه‌ای استان است.

وی بیان کرد: بر این اساس طی این مدت رگبار، رعد و برق و وزش باد در برخی از مناطق بویژه ارتفاعات و دامنه ها به صورت موقتی شدید خواهد بود با احتمال تگرگ پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان درباره هشدار سطح نارنجی در ارتفاعات نیز عنوان کرد: فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز تا غروب فردا “یکشنبه” در ارتفاعات و دامنه‌ها تشدید می‌ شود و بر این اساس در ارتفاعات شرایط برای افزایش باران، رگبار، رعد و برق و احتمال تگرک فراهم است.

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت بارندگی‌ها گاه رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید، وزش باد در برخی از مناطق شدید، مه آلودگی و در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش‌بینی شده و به دلیل بارش‌های شدید رگباری، احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات و دامنه‌ها نیز وجود دارد از این‌رو ضروری است تا مردم از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی استان گیلان با تاکید بر احتیاط در ترددهای جاده‌ای اظهار کرد: تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی شامل حفاظت از خزانه‌ها و مدیریت ورود و خروج آب کرت‌های شالیزاری نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به کاهش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای هوا طی استقرار این سامانه بارشی در گیلان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و منجیل با ۳۰ درجه گرمترین مناطق استان بودند.

نگاه دمای فعلی رشت را ۲۴ درجه سانتیگراد و رطوبت را ۶۵ درصد عنوان کرد و افزود: انتظار است تا دمای امروز رشت به ۲۶ درجه سانتیگراد نیز برسد ضمن اینکه دریا طی این مدت برای تخلیه و بارگیری با توجه به بارش‌های رگباری در برخی از ساعات نامناسب است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *