17:40 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست ستاد شاهد‌ و ایثارگر:
    دانشگاه اسلامی باید در خدمت به جامعه ایثار و شهادت پیشگام باشد/ مدیون خون شهدا هستم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست ستاد شاهد‌ و ایثارگر:
دانشگاه اسلامی باید در خدمت به جامعه ایثار و شهادت پیشگام باشد/ مدیون خون شهدا هستم

کیمیای شمال – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه اسلامی باید در خدمت به جامعه ایثار و شهادت پیشگام باشد، گفت: دانشگاه و مسئول انقلابی باید در ارائه خدمت به خانواده شاهد و ایثارگر، جهادی وارد میدان شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ نشست ستاد شاهد و ایثارگر علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مهندس محمدرضا داوطلب – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، تعدادی از معاونین دانشگاه و مسئولان بنیاد شهید در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر ضرورت تکریم دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظام آموزشی دانشگاه، اظهار کرد: کار و تلاش برای ارتقای نظام آموزش به‌ ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر باید بدون منت و از روی وظیفه باشد.
وی با اشاره به حضور خود در دوران دفاع مقدس و با بیان اینکه مدیون خون پاک شهدا است، افزود: از نزدیک شاهد پرپر شدن شهدا در دوران دفاع مقدس بوده‌ام و امروزه باید دین خود به شهدا را با خدمت در حوزه سلامت ادا کنم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اشتغال به تحصیل بیش از ۵۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران باید از منتسب بودن خود به خانواده شاهد و ایثارگر افتخار کنند و با خوب درس خواندن و تزکیه نفس و کسب موفقیت های علمی در جهت خدمت به مردم بکوشند.
دکتر آشوبی با اشاره به بازنگری و تغییر در تاریخ اعلام رسمی شیوع پاندمی کرونا در ایران از دوم اسفندماه به سی‌ام بهمن‌ماه ۱۳۹۸، خاطرنشان کرد: با اصلاح این تاریخ بسیاری از جان‌باختگان کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت در عرصه خدمت خواهند پیوست .
وی با اذعان به اینکه همه ما مکلف به ارائه خدمت به خانواده شهدا و ایثارگر هستیم، تصریح کرد: غفلت در برابر حقوق شهدا و ایثارگران به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و باید برای حل و رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر، بی‌وقفه تلاش کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شهدا به‌ویژه شهدای عرصه سلامت در خدمت به مردم جان خود را فدا کردند، گفت: اکنون نوبت ما مسئولان است که برای خدمت به جامعه، دفاع از حقوق مردم و ذینفعان سلامت و همچنین در رفع مسائل و دغدغه های خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پیشتازی کرده و بکوشیم.
دکتر آشوبی با بیان اینکه دانشگاه اسلامی باید در خدمت به جامعه ایثار و شهادت پیشگام باشد، گفت: دانشگاه و مسئول انقلابی باید در ارائه خدمت به خانواده شاهد و ایثارگر ، جهادی وارد میدان شود.
وی همچنین نپذیرفتن بیمار منتسب به خانواده شهید و ایثارگر را به بهانه عدم تمدید بیمه و یا سقف پذیرش، قابل‌ قبول ندانست و از همه مسئولان نظام سلامت استان خواست تا در تأمین و تهیه داروی خانواده شهدا به‌ویژه مادران و پدران شهدا، مسئولانه و متعهدانه بشتابند و در خدمت به آن‌ها از یکدیگر سبقت بگیرند.
محمدرضا داوطلب – مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این نشست با اشاره به حمایت تحصیلی بنیاد شهید از دانشجویان شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: بنیاد شهید گیلان، آماده حمایت مالی و معنوی دانشجویان شاهد و ایثارگر به جهت تقویت بنیه علمی آن‌ها است.
وی با تقدیر از پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت تصویب تاریخ وقوع بحران کرونا از تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ و لحاظ شدن تاریخ شهادت مدافعان سلامت پس از آن، افزود: با این پیگیری، تعدادی از پرونده‌های احراز شهادت کادر درمان در استان گیلان و کشور حل می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان همچنین از ادامه پیگیری مستمر این بنیاد به جهت پرداخت بدهی‌ها و مطالبات به‌نظام سلامت استان گیلان خبر داد.
به گزارش وبدا، در استان گیلان مجموعاً دو هزار و ۵۱۶ دانشجو شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند که حدود ۲۱ درصد آن‌ها معادل ۵۳۳ نفر در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به فراگیری علوم پزشکی هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *