18:30 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • امام جمعه رشت عنوان کرد:
    تلاش دشمنان برای تضعیف ایمان و امید ملت/ تحیر دنیا از ساخت موشک «فتاح»

امام جمعه رشت عنوان کرد:
تلاش دشمنان برای تضعیف ایمان و امید ملت/ تحیر دنیا از ساخت موشک «فتاح»

کیمیای شمال – امام جمعه رشت، با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمنان برای تضعیف ایمان و امید ملت ایران، ادامه داد: دشمنان خیال می کردند دیگر کار جمهوری اسلامی تمام شده، اما باز هم محاسباتشان اشتباه بود، زیرا این ملت پای ارزش های دینی و آرمان های انقلابی خود هستند.

آیت  الله رسول فلاحتی امروز ۱۹ خرداد در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به بیانات منحصر به فرد رهبر انقلاب به ویژه در مناسبت های سال جاری، اظهار کرد: به گفته یکی از تحلیلگران خارجی، سخنرانی های رهبر انقلاب برای مسلمان و غیر مسلمان عامل تحول است.

وی مقام معظم رهبری را جانشین بر حق و صالح معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: همانگونه که امام خمینی(ره) در ایران و امت اسلام و جامعه جهانی تحول ایجاد کرد، بیانات رهبر انقلاب نیز، همه اندیشمندان و تحلیل گران سیاسی جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امام خمینی راحل با انقلاب اسلامی امید را در دل ملت های مظلوم و مستضعف زنده کرد، گفت: امام راحل خداباوری و خدامحوری را در جامعه بشری احیا کرد و موجب شد مردم به ایمان برسند و خداوند متعال را حاضر و ناظر بر خود ببینند.

امام جمعه رشت دستاوردهای نهضت اسلامی امام برای ملت ایران را خودباوری و کارآمدی و استقلال و امنیت و اقتدار و امید و اعتماد اجتماعی دانست و تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران الگوی کشورهای منطقه و جهان اسلام است، زیرا در طول ۴۴ سال گذشته موفقیت های زیادی را کسب کردیم و اگرچه در برخی از عرصه‌ها نیازمند تلاش بیشتر و رفع مشکلات هستیم، اما در مجموع عزت و اقتدار و اعتماد اجتماعی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاندیم.

وی امنیت ایران اسلامی را مثال‌زدنی دانست و خاطرنشان کرد: امروز هیچ ابرقدرتی جرات نمی کند یک تیر به سمت ایران روانه کند، زیرا می داند پاسخ سختی دریافت می کند و قطعا ملت آگاه و بصیر ایران پشتوانه این قدرت هستند و این پیام را در ایام الله انقلاب و مراسم ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان و تشییع شهدا و… به همگان رساندیم.

آیت الله فلاحتی، بیان ضعف ها و مشکلات را به معنی نادیده گرفتن دستاوردها و موفقیت ها ندانست و اضافه کرد: ملت ایران همواره در صحنه هستند و اعلام می کنند که با وجود برخی از مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی، در کنار انقلاب و نظام و رهبری خواهند ماند.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمنان برای تضعیف ایمان و امید ملت ایران، ادامه داد: دشمنان خیال می کردند دیگر کار جمهوری اسلامی تمام شده، اما باز هم محاسباتشان اشتباه بود، زیرا این ملت پای ارزش های دینی و آرمان های انقلابی خود هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمنان با فشارهای اقتصادی می خواهند ملت ایران را نسبت به آینده نظام ناامید کنند، متذکر شد: اگرچه امروز با گرانی و تورم مواجه هستیم، اما با عنایت الهی و تلاش دولت به زودی همه مشکلات رفع می شود؛ البته نباید فقط مشکلات را ببینیم و باید موفقیت های کشور و نظام نیز برای مردم گفته شود تا آحاد جامعه به ویژه جوانان امید و انگیزه پیدا کنند.

وی سیاهنمایی و نادیده گرفتن دستاوردهای جمهوری اسلامی را حربه دشمن دانست و تاکید کرد: با مقاومت در برابر دشمنان به پیروزی خواهیم رسید؛ نه سازش و تسلیم و عقب نشینی، زیرا دشمنان هرگز به فکر پیشرفت ما نیستند و اگر از آرمان های خود دست برداریم، آنها ما را به دوران استعمار و وابستگی باز می گردانند.

امام جمعه رشت از همه دوستداران و دلدادگان ایران و انقلاب و ملت خواست در هر کجا هستند برای پیشرفت کشور تلاش کنند و یادآور شد: امروز باید وحدت داشته باشیم، زیرا دشمن از تفرقه و اختلاف و التهاب به نفع خود سوء استفاده می کند.

آیت الله فلاحتی از مسئولان خواست نسبت به بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب اهتمام داشته باشند و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره در سال‌های متوالی و در بسیاری از نشست‌های خصوصی، هشدارهای لازم را به همه مسئولان می‌دهد، زیرا ایشان پدر امت هستند و با درایت ها و هدایت های پیامبرگونه خود جامعه را اداره می کنند.

وی با اشاره به رونمایی ایران از موشک فراصوت «فتاح» و واکنش های جهانی نسبت به این دستاورد، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان داخلی و بهره مندی از جوانان دانشمند و متخصص و انقلابی خود به چهارمین قدرت موشکی دنیا تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه قدرت موشکی ایران دشمنان را متحیر و مرعوب کرده است، گفت: جمهوری اسلامی در مسیر خود روز به روز پیش می رود و بر پیروزی هایش می افزاید و لذا قدردان جوانانی هستیم که با همت و غیرت خودشان این حماسه ها را برای ملت می آفرینند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *