16:56 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس اتاق بازرگانی گیلان:
    گیلان نیازمند پایانه صادرات محصولات کشاورزی است

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:
گیلان نیازمند پایانه صادرات محصولات کشاورزی است

کیمیای شمال – رئیس اتاق بازرگانی گیلان، با اشاره به توافق ایران و روسیه در تکمیل راه آهن رشت – آستارا، گفت: نیازمند پایانه صادراتی محصولات کشاورزی هستیم که در کنار حمل و نقل هوایی و دریایی و ریلی، عمده مشکلات تولید و صادرات رفع می شود.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ قاسم رضاییان، اتاق بازرگانی را یک سازمان رسمی بین المللی دانست که متشکل از صاحبان کسب و کار است و اظهار کرد: اتاق بازرگانی در چارچوب تولید در بخش های صنعت و معدن و کشاورزی فعالیت دارد و از تمام صاحبان کسب و کار نمایندگی می کند.

وی ترویج تجارت و پشتیبانی از صادرات و ارتباط با کشورهای دنیا و شناسایی بازارهای هدف را از جمله وظایف اتاق بازرگانی دانست و افزود: اتاق بازرگانی بین صاحبان کسب و کار نیز ارتباط برقرار می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به استراتژیک بودن گیلان، عنوان کرد: گیلان دارای محصولات کشاورزی استراتژیک همچون برنج و چای و فندق و کیوی است و جزو ۶ اتاق اول کشور هستیم.

رضاییان کریدور شمال – جنوب و حمل و نقل دریایی، جاده ای، ریلی و هوایی را از ویژگی های گیلان دانست و گفت: موقعیت گیلان نیز استراتژیک بوده و همه استان های دارای محصولات صادراتی با گیلان مرتبط هستند و عمده محصولات صادراتی شان را از آستارا و انزلی جابجا می کنند.

وی اتاق بازرگانی را دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی دانست و ادامه داد: اتاق بازرگانی در همه کمیسیون های دولتی حضور دارد و اقدام به بیان مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان سرمایه و کسب و کار می کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان جذب سرمایه گذاری را موجب افزایش تولید و در نتیجه ترویج صادرات دانست و بیان کرد: اتاق بازرگانی به دنبال جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و منطقه آزاد انزلی فرصت خوبی را ایجاد می کند؛ همچنین کشورهای هدف صادرات توسط اتاق شناسایی و ارتباط برقرار شده  است و لذا باید زمینه های صادرات را فراهم کنیم.

وی تشکل ها را بازوان اقتصادی اتاق بازرگانی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ضعف های استان گیلان نداشتن تشکل معادن است؛ البته گیلان استان کشاورزی بوده و ۷۱ درصد محصولات صادراتی ما کشاورزی است، اما در صنعت هم موفق هستیم و ظرفیت های خوب معدنی داریم.

رضاییان با اشاره به مرز آبی ایران با روسیه و آذربایجان و قزاقستان، عنوان کرد: روسیه بزرگترین مصرف کننده است و سالانه ۲۹۰ میلیارد دلار واردات دارد، اما متاسفانه سهم کمی در صادرات به روسیه داریم.

وی با اشاره به اهمیت عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا، اضافه کرد: یکی از ماموریت های دولت فراهم کردن شرایط ورود به بازارهای هدف است و باید جایگاه صادراتی کشور در اوراسیا را ارتقا ببخشیم.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان وضعیت گمرک آستارا را مانعی برای صادرات دانست و متذکر شد: تعامل خوبی با مدیران ارشد استان داریم و امیدواریم مشکل گمرک آستارا رفع شود.

رضاییان با اشاره به توافق ایران و روسیه در تکمیل راه آهن رشت – آستارا، گفت: نیازمند پایانه صادراتی محصولات کشاورزی هستیم که در کنار حمل و نقل هوایی و دریایی و ریلی، عمده مشکلات تولید و صادرات رفع می شود و رشد تولید و مهار تورم اتفاق می افتد.

وی کارت بازرگانی را نیاز تولیدکنندگان برای تجارت بین المللی دانست و اظهار کرد: کلیه صاحبان کسب و کار باید اقدام به دریافت کارت های بازرگانی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *