19:40 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چهارمین آیین جشن نفس مطرح کرد:
    با کارهای فرهنگی مانند جشن نفس در تلاشیم که فرهنگ اهدای عضو را نهادینه کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چهارمین آیین جشن نفس مطرح کرد:
با کارهای فرهنگی مانند جشن نفس در تلاشیم که فرهنگ اهدای عضو را نهادینه کنیم

کیمیای شمال – دکتر محمدتقی آشوبی مطرح کرد : دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالهای گذشته کارهای بسیار بزرگی را در این ارتباط انجام داده و اکنون گیلان قطب پیوند شمال کشور است و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ اهدای عضو در گیلان انجام شده است .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در چهارمین آیین «جشن نفس» گیلان در تالار مرکزی شهر رشت با قدردانی از خانواده های پیوند اعضا و همچنین شهرداری و شورای رشت برای برگزاری این مراسم گفت : خانواده های اهدای عضو در لحظاتی سخت تصمیم سخت گرفته اند.

سال گذشته، ۳۷ مورد پیوند عضو در استان انجام شد

وی با اشاره به عزیزانی که در لیست انتظار دریافت اهدای عضو هستند افزود : تاکنون بیش از ۲۵۰ پیوند اعضا در استان گیلان انجام شده و سال گذشته نیز بیش از ۳۷ مورد پیوند عضو و امسال ۵ مورد پیوند عضو در استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد : ما باید آن روزی را جشن بگیریم که هیچ فرد مرگ مغزی، اعضای ارزشمند خود را با خود به زیرخاک نبرد و هیچ انسان نیازمند پیوندی در لیست انتظار نباشد.

وی ادامه داد :  از خانواده‌های اهداکننده اعضا تقدیر می کنیم اما گاهی اوقات ما شاهدهستیم که برخی‌ از خانواده‌ از اهدای اعضای بدن بستگان خود که دچار مرگ مغزی شده‌اند، امتناع می‌کنند.

دکتر آشوبی در ادامه با تشکر از زحمات شبانه روزی تیم اهدای عضو عنوان کرد : بیماران زیادی در لیست انتظار برای پیوند اعضا هستند و ما باید فرهنگ اهدای عضو را نهادینه کنیم و باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی تصریح کرد : دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اهدای عضو، پیشینه خوبی دارد و سالانه پیوند اعضای کبد، کلیه، قرنیه و پوست در مراکز پیوند اعضا با تیم تخصصی و مجربی که حضور دارند، انجام می‌شود.

دکتر آشوبی با بیان این نکته که پیوند قلب و ریه در استان انجام نمی‌شود، گفت: شورای عالی پیوند در استان گیلان در تلاش است تا با فراهم کردن بستر مناسب، زمینه را برای اعمال جراحی این پیوندها فراهم کند.

با کارهای فرهنگی مانند جشن نفس در تلاشیم که فرهنگ اهدای عضو را نهادینه کنیم

وی در انتها تاکید کرد : با کارهای فرهنگی مانند جشن نفس در تلاشیم که فرهنگ اهدای عضو را نهادینه کنیم و از همه کسانی که این کار سخت را انجام میدهند، چه کسانی که تصمیم به اهدا میگیرند و چه کسانی که این مسیر را فراهم میکنند تا درد بیماران نیازمند پیوند عضو کاهش یابد تقدیر و تشکر میکنم.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *