18:15 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان در دومین همایش سالانه شهر خلاق رشت :
    تنوع، نوآوری و خلاقیت از ویژگی‌های غذایی در شهر خلاق خوراک رشت است

استاندار گیلان در دومین همایش سالانه شهر خلاق رشت :
تنوع، نوآوری و خلاقیت از ویژگی‌های غذایی در شهر خلاق خوراک رشت است

کیمیای شمال – استاندار گیلان در دومین همایش سالانه شهر خلاق رشت با بیان اینکه رشت در تنوع غذایی و نوع پخت آن پیشرو است گفت: نوآوری و خلاقیت از ویژگی‌های غذایی در استان گیلان به ویژه شهر خلاق خوراک رشت محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ اسدالله عباسی استاندار گیلان پنجشنبه یکم تیر ۱۴۰۲ در دومین همایش سالانه شهر خلاق رشت که با حضور میهمانان کشوری و استانی، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای خلاق ایران و اصحاب رسانه در تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: استان گیلان از حیث میراث فرهنگی قدمتی از قبل اسلام و بعد از اسلام دارد و دارای تنوع آب و هوا، پوشش گیاهی خاص و کلکسیونی از غذاهای متنوع است.
استاندار گیلان تنوع و نوآوری و خلاقیت را از ویژگی‌های غذایی در استان و شهر خلاق خوراک رشت خواند و تصریح کرد: هنرهای تجسمی و موسیقی، علم پزشکی، ادبیات و شعر همه اینها حوزه‌هایی است که گیلان در آن سرآمد بوده و افرادی را تربیت کرده که آوازه جهانی دارند.
عباسی چادر شب بافی و رشتی دوزی را هنری بی نظیر در دنیا خواند و تصریح کرد: استان گیلان در صنایع دستی و نوع پوشش داشته‌ها و موقعیت ویژه‌ای دارد و این فرهنگ و هنر با مردان و زنان گیلانی در طول تاریخ آمیخته شده است.
نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن برشمردن تاریخچه شهر رشت در حوزه اولین‌ها افزود: مردم رشت در مبارزات ضد استعماری دست رد به سینه ظالمان می‌زدند و با اینکه از تکنولوژی و علم آنها استفاده میکردند اما تحت سیطره آنها نبودند که نمونه بارز آن میرزا کوچک خان جنگلی است.
وی ابراز داشت: علاوه بر شعرا و هنرمندان برجسته ، استان گیلان هشت هزار شهید در راه تعالی اسلام و قرآن تقدیم کرده و آیت الله بهجت فومنی را در خود محفوظ داشته است که افتخاری برای مردم این دیار محسوب می‌شود.
استاندار گیلان اضافه کرد:‌ همچنان که تنوع غذایی در جای جای ایران وجود دارد رشت نیز در غذا و تنوع غذایی و نوع پخت آن پیشرو بوده و غذاهای آن به گونه‌ای است که با طبع انسان کاملا سازگار است.
عباسی در پایان ضمن اشاره به تمدن بیش از سه هزار و ۵۰۰ ساله گیلان اذعان کرد:‌ گیلان از دیرباز تاکنون سرزمینی متمدن و‌ مهمان نواز محسوب می‌شود که همواره آغوش آن به سوی میهمانان باز بوده تا همه مسافران و گردشگران با خاطره خوشی به شهرهای خود بازگردند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *