15:49 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

۱۲۵ میلیارد ریال برای خدمات ناباروری در گیلان پرداخت شد

کیمیای شمال – مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تشریح اقدامات این اداره کل در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده طی ۱۵ ماه اخیر گفت: در این مدت سازمان‌های بیمه‌گر استان ۱۲۵ میلیارد ریال برای خدمات ناباروری در استان پرداخت کردند که از این میزان ۶۶ میلیارد ریال توسط بیمه سلامت انجام شد.

دکتر محمود عاطف‌راد در ستاد خانواده و جوانی جمعیت گیلان اظهار کرد: تاکنون سه هزار و پنج مادر نابارور توسط سازمان‌های بیمه‌گر استان از جمله بیمه سلامت نشان‌دار شدند که یک هزار و ۳۰۷ مورد مربوط به بیمه سلامت گیلان است.

وی با بیان اینکه با ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری و قانون حمایت از جوانی جمعیت توسط رئیس جمهور، در این خطه نیز برای اجرای این قانون اقدام شد، افزود: این قانون همه دستگاه‌ها را نسبت به پرسنل سازمان و همه آحاد جامعه مسئول و موظف می‌داند و وظایفی را بر عهده آنها گذاشته است.

وی شناسایی و نشان‌دار کردن افراد نابارور را از جمله اقدامات بیمه سلامت گیلان دراجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده عنوان کرد و ادامه داد: به همه پزشکان متخصص زنان اجازه داده شد تا بانوان نابارور نیازمند و مستحق به خدمات ناباروری را به وسیله نسخه الکترونیکی نشان‌دار کنند تا از خدمات تشخیصی، درمانی تحت تعهد بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطرنشان کرد: همچنین برای همه پزشکان عمومی و مراکز جامع خدمات سلامت نیز این راه باز شده تا بتوانند مادران باردار را نشان‌دار کنند تا از خدمات ویژه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه ۱۲ خدمت خاص برای درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت، اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در بخش دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

دکتر عاطف‌راد با بیان اینکه یک میلیون و ۳۷۴ هزار نفر از جمعیت گیلان معادل ۵۵ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: این اداره کل با هزار و ۸۸۲ موسسه برای ارائه خدمات به بیمه شدگان قرارداد دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده گفت: در زمان حاضر ۵۷۵ دانش آموز در استان متاهل هستند و ازدواج مانعی برای ادامه تحصیل دانش آموزان نیست.

محمد فائزی در ستاد خانواده و جوانی جمعیت گیلان با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از همکاران بانو و آقا نیز ازدواج نکرده اند، اضافه کرد: در این ارتباط جلسه ای با هدف ارایه راهکارهایی برای کمک به کاهش این آمارتصمیماتی گرفته شده که اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های وزارتخانه را در موضوع جوانی جمعیت اجرا می کنیم، خاطر نشان کرد: در آزمون استخدامی همچنان اولویت تاهل و فرزندآوری مورد توجه است ضمن اینکه افزایش کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد بر حسب تکلیف تعیین و انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۶ هزار نیروی شاغل در این مجموعه اضافه کرد: پنج هزار معلم بالای سه فرزند و همکارانی دارای ۱۰ فرزند هم در استان داریم.

فائزی با اشاره به برگزاری نشست های آموزشی مختلف در راستای جوانی جمعیت و خانواده اظهار کرد: در حوزه مدیریت خانواده، مهارت های ارتباطی زوجین و سبک زندگی اسلامی، سه دوره آموزشی برگزار شد که همچنان برپایی این دوره‌ها استمرار دارد.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به حمایت‌های دولت برای جوانی جمعیت گفت: دولت در قالب پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند و ما در استان نیز علاوه بر حمایتهای قانونی، از زوج‌های نابارور دچار مشکل پشتیبانی خواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *