18:54 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

مراسم عرفه در بیش از ۲۰۰ نقطه گیلان برگزار می‌شود

کیمیای شمال – مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ نقطه استان برای برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه آماده شده‌ است.

حجت الاسلام سعید مهدوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دعای پرفیض عرفه در مساجد، هیات‌های مذهبی، تکایا و مصلاهای شهرستان های مختلف استان برپا می‌شود.

وی در ادامه روز عرفه را فرصتی برای نزدیکی به خداوند و طلب بخشش گناهان عنوان کرد و افزود: عرفه روز نیایش با خداوند بوده و درهای بخشش و رحمت در این روز به روی بندگان باز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز با اشاره به آمادگی ۱۸۳ بقعه متبرکه و امام‌زادگان استان برای برگزاری مراسم معنوی و پرفیض دعای عرفه گفت: همزمان با نهم ذی‌الحجه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان میزبان مومنان برای برگزاری دعای عرفه خواهد بود.

حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار کرد: این مراسم معنوی با حضور مداحان و واعظان برجسته کشوری و استانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ نفر نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه و اعضای هیات امنا در برگزاری مراسم روز عرفه در امام‌زادگان استان مشارکت دارند، اضافه کرد: روز عرفه آنقدر با فضیلت است که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان روز عرفه را بهترین ایام و فرصت برای خودشناسی و ارتباط با خداوند عنوان کرد و افزود: طبق احادیث و روایات، غسل، زیارت امام حسین (ع) روزه گرفتن و قرائت دعای عرفه از اعمال مهم این روز بزرگ است.

روز عرفه نهم ذی‌الحجه، از روزهای پرفضیلت سال که روایات بسیاری آن‌ را به عنوان روزی ویژه برای بخشایش گناهان و استجابت دعا معرفی کرده‌اند، روز عرفه، یک روز پیش از عید قربان است، دعا و استغفار بافضیلت ترین اعمال این روز است، زیارت امام حسین (ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده‌است.

استان گیلان دارای ۹۴۰ بقعه متبرکه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *