05:07 - May 13, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

تکذیب کشف مار غول پیکر در شهرستان شفت

کیمیای شمال – رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: پیدا شدن مار غول پیکر در احمدسرگوراب صحت ندارد.


به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ، یاسر ریاضی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر پیدا شدن یک مار بزرگ در منطقه احمدسرگوراب و ایجاد رعب و وحشت بین ساکنین این منطقه در برخی رسانه های محلی و فضای مجازی افزود: این خبر کذب است.
وی افزود با عنایت به گزارش واصله،  مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعزام به محل و پس از بررسی میدانی چند روزه با توجه به شایعات و توضیحات ساکنین شهر احمدسرگوراب ، پایش و بررسی میدانی کامل انجام دادند و هیچگونه موردی در محل مشاهده نکردند.
این مقام مسئول افزود : هر ساله، از اواسط فروردین تا پایان تابستان، گزارشهایی در خصوص رویت مار به سازمان آتش نشانی و یا حفاظت محیط زیست  اعلام می شود که محیطبانان، در کوتاهترین زمان به محل رویت مار می روند و در صورت وجود مار، آن را می گیرند.
ریاضی افزود: مارهای گرفته شده، یا به اداره محیط زیست تحویل داده و یا در محلِ دور از شهر و در طبیعت رهاسازی می شوند و هرگز آسیبی به آنها وارد نمی شود .
ریاضی از شهروندان خواست در صورت رویت مار، نزدیک آن نشوند و بلافاصله، در مناطق شهری با شماره تلفن ۱۲۵ آتش نشانی و در مناطق چهارگانه با شماره  ۱۵۴۰ محیط زیست تماس بگیرند.
قابل ذکر است که محیط بانان و  آتش نشانان در مواجه با این حیوان آموزش لازم را در این خصوص دیده اند و بدون اسیب زدن به آن آنرا گرفته و در طبیعت رها می نمایند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *