02:54 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گردشگری
  • >
  • مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان؛
    میزان بازدید از بناهای تاریخی گیلان ۲ برابر شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان؛
میزان بازدید از بناهای تاریخی گیلان ۲ برابر شده است

کیمیای شمال – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: بازدید از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

ولی جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمار اعلام شده نزدیک به ۵ میلیون نفر از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی استان‌ بازدید کرده‌اند.
وی اظهار کرد: طی این مدت آمار ورود خودرو به استان ۴۲ درصد، ورود گردشگران ۶۵ درصد و میزان اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان ۵۳ درصد رشد داشته است.
جهانی گیلان را دارای جایگاه نخست در برگزاری رویدادها در کشور عنوان کرد و گفت: این استان به لحاظ توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی، زیرساخت‌های خوبی در حوزه برگزاری رویدادهای فرهنگی دارد.
این مسئول از برگزاری بیش از ۳۰۰ رویداد فرهنگی و هنری در استان در سه ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: با توجه به بررسی ورودی سفر در سال گذشته اداره کل‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اجرای حدود ۳۰۰ رویداد فرهنگی، جشنواره و همایش در این مدت در ماندگاری بیش از ۲۲ میلیون نفر- شب در گیلان عملکرد مثبتی داشته است.
جهانی، با تاکید بر لزوم احیای فرهنگ‌ها و سنت‌ها در کنار پرداختن به توانمندی‌های روز اضافه کرد: استمرار رویدادها بمنظور احیای فرهنگ و ایجاد نشاط اجتماعی در استان گیلان در اولویت اداره کل قرار دارد.
وی، با اشاره به اثرگذاری رویدادهای فرهنگی و هنری در ابعاد مختلف افزود: رویدادهای فرهنگی و هنری منجر به توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی و با توجه به اینکه گیلان یکی از مقاصد پرتردد گردشگری کشور است اکیپ‌های مشترک برای بازدید از خدمات رفاهی و بین راهی استان تشکیل شده و تاکنون ۲۵۰ واحد مرکز خدمات رفاهی شناسایی شده‌اند.
جهانی افزود: با توجه به ظرفیت‌های ویژه استان گیلان در مبحث گردشگری، جذب توریسم و ورود میلیون‌ها گردشگر به استان، این اداره کل در این راستا نسبت به برنامه‌ریزی لازم به منظور افزایش ماندگاری سفر در استان اقدام می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *