09:55 - May 12, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • ستاد اجرایی فرمان امام پنج هزار میلیارد تومان به طرح‌های توسعه‌ای گیلان اختصاص داد

ستاد اجرایی فرمان امام پنج هزار میلیارد تومان به طرح‌های توسعه‌ای گیلان اختصاص داد

کیمیای شمال – رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان گیلان مصوب شده است که به طرح‌های توسعه‌ای و اشتغالزای استان تخصیص می یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، عارف نوروزی روز پنجشنبه در دیدار مشترک با استاندار گیلان و مجمع نمایندگان استان به نقش ارزنده ستاد اجرایی در تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی در کشوراشاره کرد.

وی افزود: وجود ۲ مجموعه بزرگ داروئی سبحان دارو و سبحان آنکولوژی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند که کار توسعه آنها توسط این ستاد آغاز شده است.

عارف نوروزی از طرح توسعه شرکت سبحان دارو با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: شرکت سبحان دارو با ۶۰۰ نیروی انسانی یکی از شرکت های مهم به شمار می رود که نقش مهمی در تولید انواع دارو برای بیماری‌های خاص از جمله اعصاب و روان دارد.

وی اضافه کرد: ۱۰ درصد از داروهای اعصاب و روان در شرکت سبحان دارو تولید می‌شود. واحد سرم‌سازی نیز دراین واحد تولید با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی سه سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

نوروزی اظهار کرد: در این شرکت بیش از ۱۰۰ دارو ضد سرطان تولید می‌شود لذا با توجه به ظرفیت‌های موجود تلاش داریم این شرکت هرچه سریع‌تر توسعه یابد …

وی گفت: این ستاد خود را مکلف به رفع محرومیت‌ در کشور می‌داند و پنج هزار و۹۰۰ طرح اشتغال‌ محور با اعتبار ۸۷۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان درحال انجام است که به رفع بیکاری در این استان کمک زیادی می‌کند.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به رفع کمبود زمین نهضت ملی مسکن کمک کند

استاندار گیلان نیز در این نشست مشترک، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را بازوی دولت سیزدهم در محرومیت زدایی و تکمیل پروژه‌های عمرانی دانست و افزود: برای ساخت مسکن محرومین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان با مشکل اراضی مواجه هستیم که ستاد اجرایی می تواند به رفع کمبود زمین کمک برای این پروژه کمک فراوانی کند.

اسدالله عباسی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های عمرانی، رفع محرومیت، افزایش سرانه درمانی در استان و توسعه واحدهای تولیدی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد.

وی با اشاره به امضای توافق نامه میان استانداری و این ستاد در حوزه ساخت مسکن محرومین و دیگر پروژه‌های عمرانی استان گفت: در صورت تحقق کامل این پروژه‌ها در این استان توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال را در استان شاهد خواهیم بود.

عباسی یکی‌ از درخواست‌های مهم این ستاد را محرومیت زدایی در روستاهای استان دانست و اضافه کرد: در طول ۱.۵ سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه رفع محرومیت ها در روستاهای استان انجام شده است و اکنون روستاهای گیلان از نعمت آب، برق، گاز و تلفن برخوردار هستند.

وی عنوان کرد:تلاش داریم برای رفع محرومیت‌ در استان تصمیمات مهم و خاص اتخاذ کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رفع کمبودهای بیمارستان ها در گیلان توسط ستاد اجرایی تصریح کرد: فراهم کردن امکانات درمانی از نیازهای مبرم مردم گیلان در سراسر استان است لذا از این ستاد میخواهم توجه ویژه ای به این امر داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ستاد به نحو احسن افزود: گیلان با وجو سرسبزی دارای مشکلات فراوانی است که هر کدام معضلی برای استان محسوب می‌شود، لیکن باید از تمامی ظرفیت و امکانات ستاد اجرایی فرمان امام “(ره) در استان نهایت بهره را برد.

سید علی آقازاده اضافه کرد: این استان در حوزه راهداری، راهسازی مسکن محرومین و بیمارستانی ضعف‌های دارد که در صورت رفع هرکدام از این مشکلات، گیلان در مسیر توسعه بیشتر گام بر میدارد.

در این دیدار اعضای مجمع نمایندگان گیلان درمجلس شورای اسلامی از جمله جبار کوچکی‌نژاد، پرویز محمدنژاد، ابراهیم نجفی، خلیل بهروزی‌فر، رسول فرخی میکال، محمدرضا احمدی سنگری، مهرداد گودرزوند چگینی و سید کاظم دلخوش نیز مطالبی بیان کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *