17:12 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • فرهنگی
  • >
  • اختصاص ۱۳ هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گیلان

اختصاص ۱۳ هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گیلان

کیمیای شمال – مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، از اختصاص ۱۳ هزار و ۲۹۵ جلد کتاب، اسباب بازی و بازی فکری به کانون استان گیلان خبر داد و گفت: مانوس‌سازی نسل کودک و نوجوان با کتاب، لازمه تمدن‌سازی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در راستای اجرای طرح ملی «در مسیر دانایی، بر بال کتاب»، بیش از ۱۳ هزار جلد کتاب و اسباب بازی و بازی فکری به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ارسال شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در آیین ارسال این کتاب‌ها به مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح استان، ضمن قدردانی از حضور و همراهی مسئولان، فعالان عرصه فرهنگ و اصحاب رسانه، به تشریح فرآیند ارسال کتاب به مراکز فرهنگی هنری پرداخت و اجرای طرح «در مسیر دانایی، بر بال کتاب» را کم‌نظیر و گامی در جهت افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه توصیف کرد.

سیدجلیل میرعظیمی ‌افزود: کانون به عنوان متولی حوزه کودک و نوجوان، نقش سازنده‌ای در افزایش شاخص‌های سرانه‌ مطالعه ‌کتاب که معیار توسعه‌یافتگی است، برعهده گرفته و این امر، بیانگر تعامل با مجموعه‌های فرهنگی و پیگیری‌های سازنده مسئولان کشوری این نهاد برای شکل‌گیری حرکت‌های جهادی محسوب می‌شود.

وی از اختصاص ۱۳ هزار و ۲۹۵ جلد کتاب، اسباب بازی و بازی فکری به کانون استان گیلان خبر داد و در تشریح تنوع و محتوای کتاب‌های ارسالی، گفت: ۹۱ عنوان کتاب چاپ اول از تولیدات کانون و ۲۵ عنوان کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان است که به تایید کمیته کتاب کانون پرورش فکری رسیده است.

مدیرکل کانون گیلان اختصاص این تعداد کتاب به استان را بیانگر ظرفیت‌های گسترده مربیان و اعضای ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار ‌کتابخانه پستی، سه مرکز سیار روستایی و یک مرکز سیار شهری این مجموعه فرهنگی دانست و این حرکت را بستری برای توانمندسازی نسل کودک و نوجوان استان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه آینده‌سازان ارزیابی کرد.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز، با ارزشمند قلمداد ‌کردن فعالیت‌های کتاب‌محور کانون، اظهار کرد: مانوس‌سازی نسل کودک و نوجوان با کتاب، لازمه تمدن‌سازی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: چنانچه بخواهیم برای تمدن‌سازی مدنظر مقام معظم رهبری تلاش‌کنیم، ضرورت دارد در جهت تربیت نسلی کتابخوان گام برداریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیل به این هدف عالیه را نیازمند برون‌رفت کتاب از غربت جامعه دانست و افزود: دست‌یابی به این مهم در گروِ حمایت همگانی و همراهی همه‌جانبه و موثر مسئولان با مجموعه‌های فرهنگی و فعالان عرصه تولید و نشر کتاب است.

تقوی تعلق خاطر ایرانیان به ویژه گیلانی‌ها نسبت به کتاب را خاطرنشان کرد و با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی هرچه بیشتر را طلب می‌کند، تصریح کرد: ضرورت دارد برای جلب نظر مخاطبان به این «یار عزیزکرده و متعالی» تلاش و جدیت بیشتری داشته باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *