13:43 - May 14, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • ورزشی
  • >
  • مدیرکل ورزش گیلان:
    ۳۲ ورزشکار گیلانی شانس حضور در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی را دارند

مدیرکل ورزش گیلان:
۳۲ ورزشکار گیلانی شانس حضور در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی را دارند

کیمیای شمال – مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: ۳۲ ورزشکار استان شانس حضور در بازی های آسیایی و پاراآسیایی چین را دارند که از این تعداد نیز ۱۸ ورزشکار شانس کسب مدال دارند.

جهانبخش آرمان در جلسه شواری عالی ورزش گیلان در رشت اظهار کرد: امیدواریم که همه این ورزشکاران بتوانند سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی چین را کسب کنند که در این صورت گیلان با رشد ۳۵ درصدی نسبت به دوره گذشته مواجه خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه ورزش، کشف استعدادهای بیشتر و کمک به هیات های ورزشی، ۸۷ مکان ورزشی در گیلان را در اختیار هیات های ورزشی این استان قرار دادیم ضمن اینکه ۱۵ مکان ورزشی به طور مستقیم از منابع طبیعی و ۱۴ مکان از بنیاد مسکن در حال تغییر سند است تا در اختیار اداره ورزش و جوانان گیلان قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: تمام تلاش خودر را بکار خواهیم بست تا ورزشکاران ما با آمادگی کامل در اردوهای تیم ملی حضور یافته و در نهایت با کسب سهمیه، با قدرت در بازی های آسیایی چین حضور یابند تا شاهد درخشش بیشتر ورزشکاران در این مسابقات مهم باشیم.

قایقرانی بیشترین کسب سهمیه ورزشکاران گیلانی در بازی های آسیایی را دارد

رئیس هیات قایقرانی گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون هفت ورزشکار گیلان در رشته قایقرانی در تیم های ملی حضور دارند تا در بازی های آسیایی شرکت کنند که از این بابت این رشته ورزشی بیشترین سهم را در بین هیات های ورزشی در گیلان خواهد داشت.

علیرضا محمدی خاطرنشان کرد: به احتمال فراوان هر هفت ورزشکار در بازی‌های آسیایی حضور خواهند یافت و همچنین همه این ورزشکاران شانس کسب مدال را دارند که امیدواریم در نهایت نیز این امر تحقق یابد تا از این لحاظ نیز قایقرانی گیلان صاحب رکورد جدیدی در کسب مدال بازی های آسیایی شود.

وی ادامه داد: البته در بازی های آسیایی دوره گذشته و در جاکارتای اندونزی، پاروزنان گیلان سه مدال کسب کردند و در المپیک توکیو نیز ۲ ورزشکار از پنج ورزشکار گیلانی از رشته قایقرانی بودند که این امر نشان می‌دهد این رشته در گیلان از استعداد و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس هیات قایقرانی گیلان بیان کرد: فدراسیون قایقرانی ۶ رشته ورزشی را در زیرمجموعه خود دارد و در استان ها نیز هیات ها هم در ۶ رشته فعالیت دارند و کار در هیات قایقرانی گسترده است اما در استان گیلان نداشتن پیست و تجهیزات قایقرانی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های این رشته محسوب می‌شود.

تعویض دوچرخه قهرمان گیلان با دستور استاندار

رئیس هیات دوچرخه سواری گیلان نیز در جلسه شورای عالی ورزش این استان اظهار کرد: خوشبختانه حسین حسینی ورزشکار ارزنده استان گیلان در کمپ فدراسیون جهانی دوچرخه سواری در کره جنوبی حضور خواهد یافت و زیرنظر مربیان سرشناس تمرین می‌کند.

سیدایمان دلیل حیرتی افزود: این دوچرخه سوار شایسته گیلانی باید تا ۲۰ روز آینده در چهار مسابقه مهم حضور یابد که اگر مقام کسب کند سهمیه بازی های آسیایی را به دست خواهد آورد و اگر بتواند مدال طلا و مقام قهرمانی را کسب کند، جواز حضور در مسابقات المپیک فرانسه را تصاحب خواهد کرد که امیدواریم این امر تحقق یابد.

وی به وضعیت و کمبود امکانات در این هیات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حسین حسینی با دوچرخه حدود یکصد میلیون تومانی تمرین و در مسابقات حضور می‌یابد اما حریفان وی با دوچرخه‌های حدود یک میلیارد تومانی در رقابت ها شرکت می‌کنند که به طور حتم دوچرخه‌های آنان بهتر و مناسب‌تر است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در پایان این جلسه به اهمیت بروزرسانی دانش و تجهیزات ورزشی برای ورزشکاران و مربیان اشاره کرد و از مدیرکل ورزش و جوانان گیلان درخواست کرد تا دوچرخه مناسب‌تری را تهیه و در اختیار این ورزشکار قرار دهد.

در جلسه شواری عالی ورزش گیلان، محمد جلایی معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، تعدادی از روسای هیات های ورزشی این استان و برخی از ورزشکاران گیلانی حضور داشتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *