00:53 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛
    توسعه کاشت گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی خودکفایی دارویی و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛
توسعه کاشت گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی خودکفایی دارویی و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم

کیمیای شمال – معاون آموزشی دانشگاه در مراسم افتتاح جشنواره گیاهان دارویی با تاکید بر پتانسیل استان گیلان، توسعه کاشت گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی را در حرکت به سوی کارآفرینی، تولید ارز و دانشگاه نسل سوم، موثر دانست‌.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر افشین شفقی- معاون آموزشی دانشگاه در مراسم” افتتاح جشنواره گیاهان دارویی با محوریت مرجعیت علمی” با اشاره به ظرفیت گیلان و داشتن خاک حاصلخیز، اظهار کرد : حضور دانشمندان این حوزه در دانشکده داروسازی و استان گیلان، می تواند فرصتی مغتنم باشد که گیلان را در مسیر خودکفایی دارویی قرار دهد.
وی با بیان این مطلب که تمایل زیادی برای استفاده از گیاهان دارویی در مردم وجود دارد، تصریح کرد: این امر، ریشه در اعتقادات مذهبی و فرهنگی دارد.
دکتر شفقی در ادامه با تاکید بر اهمیت تولید و توسعه  گیاهان دارویی و تبدیل آن به داروهای گیاهی، گفت:  این مهم  در تولید ارز، کارآفرینی و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم، بسیار موثر است.
وی در پایان  ابراز امیدواری کرد:  با هم افزایی و تعامل بیش از پیش بتوانیم در مسیر تولید، ارزآوری و خودکفایی دارویی، گام برداریم.
  در این رویداد علمی ، مطالبی از سوی دکتر آبتین حیدرزاده- دبیر عدالت، تعالی‌و بهره وری آموزش پزشکی، دکتر ایده دادگران- مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دکتر کوروش دلپسند- رئیس دانشکده داروسازی، دکتر شیرین پروین رو- مدیر قطب بالقوه توسعه دانش گیاهان دارویی، دکتر مریم ناصری- مشاور امور فرهنگی دانشکده داروسازی و دکتر فاطمه یوسف بیک- مدیر گروه فارماکولوژی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص ، “چشم انداز مرجعیت علمی و آینده نگاری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان”، “معرفی قطب بالقوه توسعه دانش گیاهان دارویی”، “قوانین و مقررات حاکم بر تولید فرآورده های طبیعی”، “جایگاه داروسازی سنتی در پژوهش و فناوری- فرصت ها و چالش ها”، “پروژه های قابل اجرا در حوزه فناوری گیاهان دارویی و چالش های پیش رو” و “آشنایی با هرباریوم و باغ گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان- پتانسیل ها و چالش ها” ارائه شد.
گفتنی است؛ جشنواره گیاهان دارویی با همت کارگروه مرجعیت علمی معاونت آموزشی دانشگاه و با همکاری قطب بالقوه توسعه دانش گیاهان دارویی دانشکده داروسازی، درسالن همایش دانشکده داروسازی رشت ،برگزار شد.
در این جشنواره , معاونان تحقیقات و فناوری و  درمان دانشگاه  و جمعی از اعضا هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان  نیز،  حضور داشتند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *