07:13 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاد حوزه و دانشگاه در نشست تخصصی «رسانه زینبی» :
    اگر دین و ارزش‌های دینی به درستی تبیین و تعریف نشود، دستخوش تحریف می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه در نشست تخصصی «رسانه زینبی» :
اگر دین و ارزش‌های دینی به درستی تبیین و تعریف نشود، دستخوش تحریف می‌شود

کیمیای شمال – حجت الاسلام اکبرحسینی پژوهشگر حوزه فرهنگی و مذهبی با تاکید بر لزوم تبیین و معرفی مفاهیم قیام عاشورا مطرح کرد: تبیین درس‌های عاشورا، اهداف امام حسین علیه السلام و فلسفه، مفاهیم و راه قیام عاشورا بسیار اهمیت و ضرورت دارد و باید به آن توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ حجت‌الاسلام میر شمس اکبر حسینی امروز یکشنبه در نشست تخصصی «رسانه زینبی» که به همت بسیج رسانه و خانه مطبوعات گیلان برگزار شد، اظهار کرد: جوامع بشری پیوسته در معرض آزمایش و امتحان الهی قرار دارند و در این میان مؤمنان بیشتر آزمایش می‌شوند تا جایگاه و ارزش واقعی انسان و ارزش ایمانی مومن مشخص شود و عبرت اندوزی از این آزمون‌ها بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

وی، ولایت مداری را مهم‌ترین آزمایش الهی برشمرد و افزود: ولایت مداری کار هر کسی نیست و اینکه ما امروز چگونه عمل میکنیم و اولین نکته مهم تبیین جایگاه ولایت برای جامعه است.

پژوهشگر حوزه فرهنگی و مذهبی با اشاره به اهمیت و درس‌های عاشورا، سوگواری‌ها و عزاداری حسینی بیان کرد: اشک به تنهایی مهم نیست، گریه باید هدایت کننده، جهت دهنده و اثرگذار باشد.

حجت الاسلام اکبرحسینی با تاکید بر لزوم تبیین و معرفی مفاهیم قیام عاشورا و نهضت امام حسین علیه السلام اضافه کرد: تبیین درس‌های عاشورا، اهداف امام حسین علیه السلام و فلسفه، مفاهیم و راه قیام عاشورا بسیار اهمیت و ضرورت دارد و باید به آن توجه شود.

وی در ادامه تاکید کرد :ما هنوز جایگاه امام حسین (ع) را نشناخته ایم و در واقع امام حسین (ع) شهید شد تا ما دشمن را بشناسیم و کار اصلی امروز ما دشمن شناسی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه در قبال تبیین دین مسئول هستیم، گفت: در این شرایط وانفسای هجوم رسانه‌ای دشمن، تبلیغ دین و ارزش‌های دینی باید در اولویت همه قرار گیرد .

اکبر حسینی با بیان اینکه دشمن در صدد تحریف و نابودی دین است، اضافه کرد: اگر دین و ارزش‌های دینی به درستی تبیین و تعریف نشود، دستخوش تحریف می‌شود.

وی با اشاره به برخی حاشیه پردازی‌ها در حوزه دین و شعائر دینی، تاکید کرد : اساس دین ولایت و جایگاه امامت است و این جایگاه تاکنون دین را نگاه داشته است و آموزه‌های دینی باید بدرستی و در کمال واقعیت به نسل جوان منتقل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به قرارگیری در انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ناب‌ترین و خالص‌ترین افراد باید وارد مجلس شوند چرا که مجلس یک نهاد مهم، اثرگذار، خطیر و حساس است.

اکبر حسینی با اشاره به تلاش‌های اثرگذار دولت در راستای سامان بخشی به امور بیان کرد: دولت حاضر سالم‌ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر تبیین دستاوردهای دولت و نظام، افزود: انعکاس عملکرد دولت از سوی رسانه‌ها ضروری است.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با بیان اینکه دشمن از ایران قوی واهمه دارد، گفت: ایران تنها کشوری است که در مقابل کفر ایستاده و دشمن به وحشت زیادی افتاده و تلاش می‌کند با ابزارها و هجمه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی، ایران قوی را به زانو درآورد اما هربار با شکست مفتضحانه مواجه می‌شود.

اکبر حسینی با اشاره به اینکه زینب کبری (س) به تنهایی رسانه کربلا شد، گفت: رسانه‌های امروز باید رسالت زینبی شأن را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) ضمن دشمن شناسی و تبیین معارف عاشورا، حقایق قیام حسین علیه السلام را به گوش جهانیان رساند.

وی در پایان گفت : اگر امروز میخواهیم عاشورایی عمل کنیم باید صحنه ای که دشمن درست کرده است را به مردم درست نشان بدهیم و این یک ضرورت است.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *