14:48 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • جانشین انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان مطرح کرد:
    نیروی انتظامی هیچ‌گونه هنجارشکنی را بر نمی تابد

جانشین انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان مطرح کرد:
نیروی انتظامی هیچ‌گونه هنجارشکنی را بر نمی تابد

اختصاصی / کیمیای شمال – سردار قاسم رضایی عنوان کرد : در ده روز گذشته بیش از ۹۹ درصد از کسانی که حجاب خود را رعایت نمی‌کردند به تذکر پلیس تمکین کردند و کمتر از یک درصد افرادی بودند که رعایت نکرده و پلیس در قبال این افراد قانون را اجرا کرد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده‌ کل انتظامی کشور ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار کرد: استان گیلان استانی پرجاذبه و گردشگر پذیر بوده و مردمی شریف و مهماندوست دارد و این باعث شده در طول سال مسافران و گردشگران بسیاری به این استان سفر ‌کنند.

وی با اشاره به تقدیم ۸ هزار شهید به نظام و انقلاب از استان گیلان افزود:  دغدغه‌های مردم بر اساس قانون ملاک کار ماست، مردم دغدغه ترافیک ، سرقت و آرامش دارند و این امور از موضوعات جدی ما است و به ویژه مردم استان گیلان مطالبه گر اجرای قانون و رعایت مقررات قانونی و دینی و اسلامی هستند.

وی افزود : ما به مطالبات مردم احترام می‌گذاریم و برابر قانون مکلف به اجرا هستیم.

 جانشین فرمانده‌ کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه برخورد با ناهنجاری‌هایی مانند سرقت و استفاده از سلاح‌های غیرمجاز در دستور کار ماست، افزود: خوشبختانه نیروی انتظامی استان گیلان اقدامات مثبتی در جهت رضایتمندی مردم انجام داده است ، اما کافی نیست.

سردار رضایی در ادامه به هماهنگی خوب دستگاههای ذی ربط ، نماینده محترم ولی فقیه در استان ، تشکل های مردمی و اصناف با نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت : تعامل و همراهی دستگاه‌های گیلان در امنیت بخشی استان ، کار پلیس را آسان کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مطالبات جدی مردم در کشور از جمله گیلان و مازندران با توجه به مهمان پذیر و گردشگرپذیر بودن این است که رعایت مقررات توسط گردشگران در اولویت است و نباید عرف جامعه و قوانین توسط گردشگران نادیده گرفته شود.

جانشین انتظامی کشور با اشاره به اینکه مردم استان‌های شمالی همانند سایر افراد کشور بسیار به اصول خانواده ها مقید هستند، گفت:ما قبل از اسلام هم در ایران حجاب را داشتیم و بعد از انقلاب اسلامی هم بحث حجاب را تشدید کردیم.

 سردار رضایی گفت : انقلاب امام (ره) انقلاب فرهنگی و نخستین اقدام امام تأکید بر عفاف و حجاب بود، نیروی انتظامی این موضوعات را به طور جدی و برابر خواست مردم و اجرای قانون پیگیری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مأموران نیروی انتظامی مکلف به تذکر به هنجارشکنان و اعمال قانون هستند، تصریح کرد: در ده روز گذشته بیش از ۹۹ درصد از کسانی که حجاب خود را رعایت نمی‌کردند به تذکر پلیس تمکین کردند و کمتر از یک درصد افرادی بودند که رعایت نکرده و پلیس در قبال این افراد قانون را اجرا کرد.

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه مردم گیلان افرادی غیرتمند و معتقد هستند و اجازه جولان به هنجارشکنان نخواهند داد، افزود: برای مجموعه نیروی انتظامی فرقی ندارد که هنجارشکنی سرقت باشد یا قاچاق یا هدف گذاری در حوزه عفاف و حجاب ، هرجا قانون نادیده گرفته شود خط قرمز نیروی انتظامی است.

وی گفت : چون نیروی انتظامی از مردم و برای مردم است برابر قانون هرجا فرد یا افرادی بخواهند هنجارشکنی کرده و یا در برابر قانون و مأمور قانون بایستند با آنها برخورد می‌‌شود و بدانند به هیچ عنوان اجازه جوسازی‌ به شکست خورده‌های سیاسی نداده و خدشه‌ای بر کار ما وارد نخواهد کرد.

جانشین انتظامی کشور با اشاره به بازدید از سواحل گیلان و صحبت با برخی مسافران افزود : عموم مسافران رضایت داشتند و ما از تمامی مسافران و میهمانانی که به استانهای شمالی می آیند و هنجارها را رعایت میکنند از طرف نیروی انتظامی و هموطنانمان در این استانها تشکر میکنیم.

رضایی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات در سواحل شمال کشور، بیان کرد: حفظ عفت عمومی و رعایت مقررات در سواحل و تفرجگاه‌های شمال کشور بویژه گیلان مطالبه به حق مردم بوده و پلیس هم در این رابطه اقدامات خوبی انجام داده است.

جانشین انتظامی کشوردر پایان تاکید کرد : نیروی انتظامی گشت ارشاد ندارد و گشت ارشاد برای دیگر سازمانهای فرهنگی است و ما گشت های انتظامی داریم و هرهنجار شکن را اعمال قانون میکنیم.

سردار رضایی با بیان اینکه نیروی انتظامی هیچ‌گونه هنجارشکنی را بر نمی تابد، گفت: برای پلیس فرقی ندارد هنجارشکنی در بخش سرقت، امنیت اجتماعی یا امنیت اخلاقی و فرهنگی باشد، با هرگونه هنجارشکنی برخورد جدی خواهد کرد.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *