23:44 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مطرح کرد ؛
    مطالبه ۱۷۵۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان حقیقی و حقوقی گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مطرح کرد ؛
مطالبه ۱۷۵۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان حقیقی و حقوقی گیلان

کیمیای شمال – مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار، ۱۷۵۰ میلیارد تومان از کارفرمایان حقیقی و حقوقی استان مطالبه داریم که بخشی صنفی و بخش دیگر مربوط به ادارات دولتی و شهرداری هاست.

کیوان مرتضوی در جریان بازدید از ایسنای گیلان بر تولید اخبار امیدبخش تاکید کرد و گفت: ایسنا در عین بی طرفی، همواره اهتمام ویژه ای در تولید و انتشار خبرهای خوب داشته است.

وی در ادامه سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین سازمان بیمه گر در کشور دانست که بیش از نیمی از جمعیت را تحت پوشش دارد و اظهار کرد: در استان گیلان نیز حدود ۵۲ درصد جمعیت معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی سازمان تامین اجتماعی را یک نهاد عمومی غیر دولتی دانست که اقدام به پرداخت مستمری و تعهدات بیمه ای براساس پرداختی شرکای اجتماعی خود اعم از بیمه شدگان و کارفرمایان می کند و گفت: رویکرد اقتصادی – اجتماعی سازمان این است که بر معیشت بخش قابل توجهی از جامعه هم تاثیرگذار و هم تاثیرپذیر می باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مهمترین نقش سازمان تامین اجتماعی را ایجاد امنیت و آرامش خاطر در بیمه شدگان است دانست و عنوان کرد: استقرار عدالت اجتماعی و بازتوزیع مجدد درآمدها از طریق مشاع بین النسلی از جمله اصول سازمان تامین اجتماعی است.

مرتضوی با بیان اینکه استان گیلان از نظر کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان و شرکت ها و کارخانجات از اهمیت ویژه برخوردار است، متذکر شد: دولت مردمی سیزدهم نگاه متفاوتی به مردم دارد و سعی ماست که رضایتمندی اقشار مختلف جامعه را کسب کنیم؛ در این راستا شرایط بیمه شدگان تامین اجتماعی پس از روی کار آمدن این دولت با توسعه خدمات و افزایش کمی گروه های هدف بهبود پیدا کرده است که یک مدیریت جهادی و هوشمندانه را نشان می دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تاکید این اداره کل در دوران جدید مدیریتی مبنی بر لزوم وحدت و همدلی و هم افزایی، خاطرنشان کرد: با وفاق و همدلی می توانیم مسیر رشد و بالندگی را هموارتر کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه نظام تامین اجتماعی از سال گذشته طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: در کنار مشمولین قانون کار و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، تمامی اقشار فاقد بیمه را تحت پوشش قرار می دهیم تا بتوانند از تعهدات بیمه ای استفاده کنند و زمینه امنیت و آرامش خاطر آنان فراهم شود.

مرتضوی، هوشمندسازی با تکیه بر شعار تحول، عدالت و اعتماد را رویکرد جدید سازمان تامین اجتماعی دانست و بیان کرد: زمینه شناسایی و بیمه شدن کسب و کارهای فضای دیجیتال و استارت آپ ها نیز فراهم شده است.

وی گیلان را دارای ۴۷۴ هزار نفر بیمه شده اصلی دانست که ۵۷ درصد آنان بیمه شدگان اجباری هستند و عنوان کرد: ۱۴ درصد دیگر را بیمه شدگان خاص شامل خادمین مساجد و زنبورداران و کارفرمایان و… تشکیل می دهند؛ ۲۷ هزار نفر از کارگران ساختمانی و ۲۷ هزار نفر راننده و ۶۵۰۰ نفر قالیباف را نیز تحت پوشش داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، ۲۳ درصد بیمه شدگان را از حرف و مشاغل آزاد و چهار درصد را بیمه شده اختیاری دانست و تاکید کرد: ۶۸۰۰ نفر از بیمه شدگان نیز مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی ۴۸ هزار نفر را در گیلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دادیم، گفت: ۲۷ درصد بیمه شدگان اصلی استان را بانوان تشکیل می دهند که معادل ۱۲۹ هزار نفر است.

مرتضوی با اشاره به وجود ۱۸۰ هزار پرونده مستمری بگیر اصلی در گیلان، بیان کرد: از این تعداد، ۱۳۰ هزار نفر مستمری بگیر و ۱۱۴ هزار نفر بازنشسته هستند؛ همچنین ۱۷ درصد بازنشستگان را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، ۲۶ درصد مستمری بگیران را بازمانده و پنج درصد را از کارافتاده عنوان و اظهار کرد: به طور متوسط ماهانه ۱۰۰۰ نفر برقراری جدید داریم که به مستمری بگیران استان اضافه می شوند لذا هر ماه بابت تعهدات مستمری ۱۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت می کنیم؛ همچنین ۵۰ میلیارد تومان به عنوان مقرری بیمه بیکاری و ۲۵۰ میلیارد تومان در قالب تعهدات درمانی پرداخت می شود که مجموع تعهدات ما را به ۱۵۰۰ میلیارد تومان در ماه می رساند.

وی تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی را شامل غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه کفن و دفن و پروتز و… دانست و بیان کرد: متوسط رقم پرداخت شده در این بخش نیز معادل ۱۲۳ میلیارد تومان است.

مرتضوی، گیلان را دارای ۴۱ هزار کارگاه فعال(بیمه شده شاغل) و ۳۶ هزار کارگاه نیمه فعال(شاغل فاقد بیمه) دانست و گفت: براساس آخرین آمار، ۱۷۵۰ میلیارد تومان از کارفرمایان حقیقی و حقوقی استان مطالبه داریم که بخشی صنفی و بخش دیگر مربوط به ادارات دولتی و شهرداری هاست.

وی وصولی تامین اجتماعی استان در ماه را ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان و به ناترازی منابع و مصارف اشاره کرد و یادآور شد: تلاش ما خلق منابع جدید جهت افزایش منابع وصولی و کنترل و مدیریت مصارف است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان یکی از مهمترین دستاوردهای سال جاری را راه اندازی شعبه اقماری تامین اجتماعی استان در دیلمان جهت تسهیل دسترسی خدمات دانست و خاطرنشان کرد: همچنین خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی را از ۳۰ خدمت به ۵۷ خدمت افزایش دادیم.

وی در پایان از پوشش بیمه ای دانشجویان و زنان خانه دار و دختران در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری ۴۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *