12:57 - May 11, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • در نشست هم اندیشی و هم‌افزایی برنامه‌های سال ۱۴۰۲ سازمان و شرکت‌های تابعه تأکید شد:
    عزم جدی برای تحقق راهبردهای عملیاتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

در نشست هم اندیشی و هم‌افزایی برنامه‌های سال ۱۴۰۲ سازمان و شرکت‌های تابعه تأکید شد:
عزم جدی برای تحقق راهبردهای عملیاتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

کیمیای شمال – در نشست هم اندیشی و هم‌افزایی برنامه‌های سال ۱۴۰۲ سازمان و شرکت‌های تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، هم افزایی و اهتمام جدی معاونان، مدیران، مشاوران و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کلیه استان‌ها برای تحقق راهبردهای عملیاتی ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و تحقق همه جانبه رونق تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نشست یک‌روزه هم اندیشی و هم‌افزایی برنامه‌های سال ۱۴۰۲ سازمان و شرکت‌های تابعه روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد با حضور “فرشاد مقیمی” سرپرست سازمان، معاونان، مدیران، مشاوران و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کلیه استان‌ها در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

در این نشست نقطه نظرات مدیران عامل شرکت‌های استانی محور تبادل نظر حاضران قرار گرفت و با توجه به برنامه زمانبندی فشرده نشست، هر یک از مدیران عامل شرکت‌های استانی مهمترین چالش‌های حوزه مسئولیت خود و نقطه نظرات خود را در محورهای اعلامی مطرح کردند.

مهمترین محورهای مورد اشاره در نشست، حول مواردی از جمله شاخص‌ترین اقدامات یک ساله اخیر، نحوه نظارت بر پروژه‌های در دست اجراء، ارائه پیشنهاد در خصوص توسعه کیفیت ارائه خدمات با مد نظر قرار دادن معیارهای اقتصادی، ‌روش‌های تامین مالی پایدار برای سازمان و شرکت‌های استانی به منظور توسعه زیرساخت‌ها و افزایش کیفیت خدمات و جذب سرمایه در چارچوب مشارکت با بخش‌های غیردولتی بوده است.

از دیگر محورهای مباحث مطرح شده، می‌توان به ارائه پیشنهادهای کاربردی جهت مانع‌زدایی تولید، چارچوب و مکانیزم‌های اجرایی جهت نظارت و کنترل بر شرکت‌های خدماتی و شهرک‌های غیردولتی، نحوه حمایت طرح‌های در حال ساخت و ساز برای به بهره‌برداری رسیدن و تعیین تکلیف طرح‌های راکد اشاره کرد.

واگذاری امور راهبری به شرکت‌های خدماتی متشکل از صاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی، شناسایی سود و زیان شهرک‌های صنعتی که بیش از ۷۰ درصد زمین صنعتی آن‌ها واگذار شده و راهکارهای خروج از زیان و صورت جلسات هیئت مدیره و تحلیل آن‌ها از دیگر مباحث و محورهای مورد بحث و تبادل نظر در این نشست بوده است.

موضوعات مرتبط با تأمین آب از طریق پساب،استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین برق واحدهای صنعتی، فسخ قراردادهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، بازفعالسازی واحدهای تعطیل، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی که زیر ۵۰ درصد کار می‌کنند، ساماندهی لکه‌های صنعتی، روش‌های نوین تامین مالی، شناسایی تغییر کاربری‌های غیرقانونی، تعیین شاخص‌های ارزیابی بر اساس ظرفیت‌های صنعتی موجود در هر استان، ارائه خدمات شهرک‌سازی به کشورهای تقاضا محور،ارایه شیوه‌نامه و نحوه نظارت برپروژه‌ها ازمهم‌ترین موارد مطرح شده در سخنان مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها بوده است.

مدیران عامل شرکت‌های استانی همچنین به موضوع مدیریت هزینه تمام شده پروژه‌ها با توجه به تورم، انجام پایش عملکرد شرکت‌های خدماتی، نوسازی و بهسازی زیرساخت‌های صنعتی، ارائه ضمانت‌نامه‌های صندوق به متقاضیان ایجاد مولدهای خورشیدی و صنایع متوسط، پیگیری جدی مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور،جلوگیری از تعددبخشنامه‌ها، فعال کردن امور استان‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی این ستاد اشاره کردند.

همچنین نحوه تامین برق پایدار؛ مشکلات و راهکارها با حضور نمایندگانی از “مرکز شتاب ایده” مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص روش‌های نوین تامین انرژی خاص شهرک‌های صنعتی دارای کمبود بحث و تبادل نظر شد.

مرکز شتاب ایده یک شتاب دهنده تخصصی و دانش بنیان در حوزه انرژی است که از کسب و کارهای نوپا در این حوزه حمایت می‌کند و پروژه‌های مختلفی در حوزه مدیریت مصرف، تامین انرژی و مدیریت خاموشی‌ها را با موفقیت اجراء کرده است.

ارائه مطالب با موضوع لکه‌های صنعتی؛ راهکارها، مشکلات و پیشنهادات و همچنین معرفی خدمات حمایتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک توسط “محمدحسین مقیسه” مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق از دیگر بخش‌های این نشست یک روزه بوده است.

در ادامه نشست، معاونان و مدیران سازمان به ارائه مطالب و پاسخگویی به مباحث مطرح شده در حوزه‌های تخصصی خود پرداختند و راهکارهای لازم برای رفع موانع ارائه گردید.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست با تاکید بر لزوم پاسخگویی، بیان کرد: از فاکتورها و شاخص‌های توسعه یافتگی تمایل مدیران به پاسخگویی است که این مهم باید در اولویت معاونان و مدیران سازمان و مدیران ‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کلیه استان‌ها قرار بگیرد.

“فرشاد مقیمی” همچنین تسریع در فرایندها و پاسخگویی سریع به مکاتبات را مورد توجه جدی قرار داد و اظهار کرد: حامی صنعتگر هستیم و در مقابل سرمایه‌گذار مسئولیم، کار ما فنی و اقتصادی است و نباید درگیر بروکراسی اداری و مسائل جانبی دیگر شویم.

وی افزود: نهضت مدیریت بهای تمام شده در شهرک‌های صنعتی را به عنوان یک موضوع کلیدی و اولویت دار دنبال خواهیم کرد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به موارد و مباحث مطرح شده در این نشست، ادامه داد: تمامی موارد مطروحه جمع‌بندی و دسته‌بندی خواهد شد و بر اساس این موارد، راهبردها به شرکت‌های تابعه ابلاغ می‌شود.

مقیمی، همچنین برگزاری جلسات هیأت مدیره را یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران دانست و تصریح کرد: مصوبات سفرهای استانی در جلسات هیأت مدیره بایدبا اهتمام ویژه‌ای پیگیری شود. همچنین نظارت دقیق بر شرکت‌های خدماتی و شهرک‌های خصوصی را دنبال می‌کنیم.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن برای رفع مسائل و چالش‌های بیرونی بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی باید استفاده شود. همچنین از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک باید استفاده بیشتری شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *