17:20 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد :
    در گیلان ۱۰۰ برند صادراتی وجود دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد :
در گیلان ۱۰۰ برند صادراتی وجود دارد

اختصاصی / کیمیای شمال – رئیس سازمان صمت گیلان عنوان کرد : جایگاه گیلان در حوزه تولید و اشتغال در سال گذشته با احیا واحد‌های صنعتی، معادن و تقویت صادرات، رشد یافته است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با گرامیداشت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار ، اظهار کرد: خبرنگاران یاوران همیشه همراه ما در عرصه کار و تلاش هستند .

وی با تقدیر و تشکر ویژه از اصحاب رسانه افزود : خبرنگاران از پاکترین نیروهای ارزشی هستند که با همه سختی ها در کنار دولت و در کنار خدمتگزاران مردم بوده و تلاشگران جبهه اطلاع رسانی و اخبار در همه عرصه ها هستند .

وی با تشکر از جدیت و تلاش استاندار محترم و پیگیری مداوم در برگزاری کارگروه های رفع موانع تولید ، اظهار کرد: استان گیلان در حوزه تولید ،صنعت و اشتغال و همچنین رفع موانع و مشکلات حوزه های تولید و صنعت به عنوان یکی از استانهای پیشتاز ، این کار گروه را به صورت فعال برگزار میکند.

پور حیدری در ادامه بیان کرد : جایگاه گیلان در حوزه تولید و اشتغال در سال گذشته با احیا واحد‌های صنعتی، معادن و تقویت صادرات، رشد یافته است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۱ شرکت‌ دانش بنیان در گیلان فعالیت داشتند ، ادامه داد :  با پیگیری های انجام شده و بکارگیری ظرفیت دانشگاه‌ها و پیوند صنعت و آموزش تولیدکنندگان گامهای موثری برداشته شده و این تعداد به ۳۷۰ واحد تولیدی دانش بنیان رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود : شرکت ها و واحد های تولیدی به این باور رسیده اند که تنها راه برون رفت وضعیت فعلی ، بروزرسانی دانش ، کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت محصولات است .

وی با اشاره به فعالیت ۳ گمرک بزرگ در استان اضافه کرد: در گیلان ۱۰۰ برند صادراتی وجود دارد و سهم صادرات ما بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار در یک سال اخیر بوده  هر چند میزان صادرات واقعی گیلان بسیار بیشتر است و با برنامه ریزی هایی که از طریق کارگروه های صادرات غیر نفتی استان انجام می شود در سال گذشته شاهد ورود تورهای تجاری از کشورهای اوراسیا و کشورهای حاشیه خزر به استان گیلان بودیم .

پور حیدری با اشاره به فعایت اتاق بازرگانی با ظرفیت کامل در استان تاکید کرد : با برنامه ریزی های انجام شده و هدف گذاری های صورت گرفته امیدواریم سهم صادراتی ما متناسب با ظرفیت استان افزایش یابد.

پورحیدری به حوزه اشتغال اشاره و افزود : پیش بینی می شود با هدفگذاری انجام شده صمت گیلان تا پایان سال ۳۷ درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به تولید، صنعت و اشتغال است و  از همه دستگاههای متولی اشتغال این انتظار می‌رود که برای رونق و رشد تولید، حفظ اشتغال موجود و افزایش میزان اشتغال همکاری های لازم را داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *