21:01 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • دکتر آشوبی در آیین تجلیل از خبرنگاران نظام سلامت تاکید کرد :
    ابر چالش ما در گیلان رشد جمعیت است

دکتر آشوبی در آیین تجلیل از خبرنگاران نظام سلامت تاکید کرد :
ابر چالش ما در گیلان رشد جمعیت است

اختصاصی / کیمیای شمال – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد : خبرنگاران ، افسران روایت گری در عصر کنونی هستند و نقش آن‌ها در دوران طلایی ارتباطات، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ دکتر آشوبی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار گفت : همواره ارتباط خوبی بین ما و اصحاب رسانه بوده و خواهد بود و به دلیل زحمات شما عزیزان به خصوص در دوران کرونا از استرس مردم کم شد و در کنار کادر بهداشت و درمان توانستیم توفیقاتی در استان گیلان پیدا کنیم .

وی عنوان کرد؛ خوشبختانه رسانه‌ها و مطبوعات در گیلان همسو با خادمانشان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطالبه و دغدغه‌ای جز ارتقای نظام سلامت و برقراری عدالت ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران ، افسران روایت گری در عصر کنونی هستند افزود :  نقش خبرنگاران در دوران طلایی ارتباطات، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

ابر چالش ما در گیلان رشد جمعیت است

دکتر آشوبی با اشاره به چالش های استان گیلان تاکید کرد : ابر چالش ما در گیلان رشد جمعیت است و اگر تا ۵ سال آینده از چاله جمعیتی بیرون نیاییم ۲۰ سال آینده کادر بهداشت و درمان ، نخواهیم داشت .

گیلان سالمندترین استان کشور

وی در ادامه افزود : استان گیلان سالمندترین استان کشور است و این یعنی بار بیماری و بار بهداشت افزایش می یابد و سالمندی یعنی دیابت ، فشار خون و انواع و اقسام بیماری های دیگر ازجمله سرطان ها .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : ما با جمعیت دو و نیم میلیون نفر در گیلان سالانه حدود شش تا هفت هزار نفر سرطان جدید داریم و این موضوع نیز یکی دیگر از چالش های ماست .

ما در گیلان بیمارستان جنرال نداریم

وی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی بخش بهداشت و درمان در شان استان گیلان نیست عنوان کرد : فضای فیزیکی ما فرسوده است و ما در گیلان بیمارستان جنرال نداریم و وقتی بیمارستان جنرال نداریم مجبوریم بیمار را از این بیمارستان به آن بیمارستان ببریم، در واقع بیمارستان جنرال مسیر خدمات رسانی حوزه سلامت را تسهیل و شفاف می کند. 

دکتر آشوبی افزود : وقتی میگوییم بیمارستان جنرال یعنی می خواهیم هر کسی که به ما مراجعه کرد خدمات شایانی را در بیمارستان دولتی دریافت کند و با رضایتمندی از بیمارستان برود و به عنوان یک فرد سالم به جامعه برگردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد : رشد جمعیت و داشتن بیمارستان جنرال در گیلان بزرگ‌ترین دغدغه مشترک اصحاب رسانه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی از تخصیص اعتبار برای بیمارستان جنرال گیلان در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار داشت : نیاز گیلان به بیمارستان جنرال دوچندان است، زیرا با سالمندی مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تجهیزات فرسوده برای ما یک چالش بود ادامه داد : اقدامات لازم در راستای به روزرسانی تجهیزات بیمارستانی فرسوده و تهیه داروی مورد نیاز در حال اجراست و در این راستا هر هفته تجهیزات جدیدی را وارد استان گیلان می کنیم .

وی گفت : در بحث جوانی جمعیت نیز کارهایی انجام و ۱۱۰۰ زوج نابارور شناسایی و با بخش های خصوصی که در این زمینه قرارداد بیمه نداشتند قرار داد تنظیم شد .

وی با اشاره به اینکه استان گیلان سالمندترین استان کشور است ، یادآور شد : تمام استانهای کشور بیمارستان جنرال دارند ولی استان گیلان ندارد .

دکتر آشوبی با اشاره به فرسوده بودن برخی امکانات و تجهیزات تخصصی در مراکز درمانی و بهداشتی، از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه را، راه‌اندازی MRI، سی آرم، آندوسکوپی، میکروسکوپ جراحی، دستگاه دیالیز، الکتروکاردیوگراف، رادیولوژی، ونتیلاتور و بسیاری دیگر از تجهیزات موردنیاز، برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اقدامات دانشگاه در دوره کنونی را توجه به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانست و بیان کرد: با عزم و اراده همگانی و با تمرکز بر موضوع جمعیت و صیانت از آن، گیلان رتبه نخست اجرای برنامه‌های تکلیفی در راستای این قانون را کسب کرده است.

مجوز اولین پژوهشگاه ترومای کشور در گیلان اخذ شد

دکتر آشوبی در ادامه گفت : با توجه به شرایط جاده ای در گیلان و نزدیکی شهرها و روستاها به هم تروما یکی از معضلات در کشور و به خصوص استان گیلان است .

وی ادامه داد : مجوز اولین پژوهشگاه ترومای کشور در گیلان اخذ شد و در حال انجام کارهای آن هستیم .

دکتر آشوبی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی بر داروخانه های استان در قالب طرح های نظارتی، عنوان کرد: داشبورد مدیریت دانشگاه با قابلیت دسترسی و گزارش گیری از کلیه سامانه ها و واحدهای بهداشتی و درمانی را راه اندازی کردیم.

رئیس علوم پزشکی گیلان از افتتاح بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان رشت تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال پیشگیری و غربالگری جهت کاهش هزینه های درمان در استان هستیم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات دانشگاه، افزود: طی مکاتبه با مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین حوزه وزارتی جهت دریافت مجوز بیمارستان ۸۰۰ تخت خوابی سردار جنگل رشت، خوشبختانه این نیاز مبرم استان در ردیف اعتبار ملی قرار گرفت و در لایحه قانون بودجه امسال نیز توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ‌شده است.


تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *