23:31 - May 3, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • راه اندازی مرکز درمانی هلال‌احمر گیلان در نجف اشرف ویژه اربعین

راه اندازی مرکز درمانی هلال‌احمر گیلان در نجف اشرف ویژه اربعین

کیمیای شمال – مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: برای نخستین بار امسال به مناسبت اربعین حسینی مرکز درمانی هلال‌احمر استان در شهر نجف فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر _ ایرنا؛ هادی سلیمی دیروز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی و در نشست با خبرنگاران این رسانه اظهار کرد: مرکز درمانی هلال احمر گیلان از هشتم ماه صفر تا ۲ روز بعد از مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین در شهر نجف با حضور ۵۷ نفر از جمله پزشک، پرستار و ارتوپد برای خدمات رسانی فعال می‌شود.

وی با اشاره به کار جدید جمعیت هلال‌احمر گیلان در راه‌اندازی این مرکز درمانی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان در سال های گذشته به مناسبت اربعین ایستگاه‌هایی را برپا می‌کرد اما راه اندازی این مرکز کار تازه ای است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان اجتماع بزرگ اربعین حسینی و پیاده‌روی آن را مراسمی‌باشکوه و بزرگ عنوان کرد و افزود: در این مراسم مردم از نقاط مختلف برای عزاداری اباعبدالله حسین (ع) حضور می‌یابند از این‌رو با توجه به گرمای هوا و سایر موارد، برنامه پیشگیری در استان و کشور مدنظر است.

سلیمی‌با بیان اینکه آموزش در تجمعات انبوه، از جمله برنامه‌های هلال احمر گیلان در حوزه پیشگیری است، اظهار کرد: مدیران مواکب در سطح شعب جمعیت هلال‌احمر استان در ارتباط با موضوعات پیشگیری آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
وی در ادامه با تشریح سایر برنامه‌های اربعین حسینی جمعیت هلال احمر گیلان به سایت اربعین اشاره کرد و افزود: در این سایت بخشی به هلال احمر اختصاص داده شده که در آن مطالب ویژه برای زائران، شامل اقلام مورد نیاز به همراه مراکز درمانی، تغذیه، پوشش لباس و داروهای ضروری و سیار موضوعات در بخش سلامت اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۳۲ موکب از گیلان شامل ۳۰ موکب براداران و ۲ موکب خواهران برای اربعین حسینی اعزام می‌شوند، خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه استانی قرار بر این شد تا در کنار مواکب، امدادگر جمعیت هلال احمر نیز فعال شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان حضور امدادگر در کنار مواکب را کاری استانی عنوان کرد و افزود: در این اقدام در صورت نیاز، به زائران خدمات سرپایی ارائه می‌شود؛ بنابراین مواکب از این ظرفیت می‌توانند به نفع زائران استفاده کنند.

سلیمی‌با بیان اینکه در حوزه طرح‌های سالم‌سازی دریا اقدامات موثری برای پیشگیری از غرق‌شدگی انجام شده‌است، اضافه کرد: سال جاری در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در حوزه پیشگیری که نقش اصلی را در کاهش تلفات انسانی دارد، اقداماتی انجام شده که مهمترین آنها آموزش است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *