15:33 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

بازداشت اعضای باند حفاری غیرمجاز در آستانه‌‌اشرفیه


کیمیای شمال – فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از دستگیری اعضای باند ۳ نفره حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “رضا شمسائی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
وی در ادامه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه ماموران پاسگاه انتظامی کیسم با حضور در محل مورد نظر، ۳ نفر را حین حفاری غیرمجاز شناسایی و دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، بیان داشت: متهمان گودالی به قطر یک و عمق یک متر و ۵۰ سانت حفر کرده‌اند.
این مقام انتظامی از کشف یک دستگاه موتور برق، پمپ آب کف‌کش، بالابر، فلزیاب و بیل و کلنگ در محل حفاری خبر داد و افزود: متهمان ۵۱، ۵۲ و ۵۶ ساله پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
سرهنگ شمسائی در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست، هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران آثار باستانی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *